שאל את הרב - כללי

הייתי רוצה לדעת מה המשמעות של תחיית המתים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, הייתי רוצה לדעת מה המשמעות של תחיית המתים,האם תחיית המתים זו תקופה בה כל הנשמות שנמצאות בעולם הבא יחזירו לתוך הגוף שלהם בחזרה כדי להמשיך לקיים מצוות בעולם הזה?? זה נשמע לי לא הגיוני,כי הרי העולם הבא הוא ניצחי כך שאחרי העולם הזה אחרי שקיימנו מצוות ועלינו לעולם הבא אנחנו לא יכולים לחזור בחזרה לגוף שלנו.. ושוב לחיות בעולם הגישמי הזה... ברגע שבנדם נפטר,קוברים אותו ותוך כמה זמן הגוף נגמר בעפר... כך שלא ניראה לי הגיוני שאותו אדם שנפטר יוכל לחזור לגוף שהוא היה בו בעולם הזה... אני אשמח לקבל תשובה קצרה וקולעת,כי אני מיתקשה בלהבין מאמרים.. לכן הייתי רוצה שתענה לי בשפה פשוטה... תודה!

תשובה

שלום וברכה

חכמים קדמונים עסקו בשאלה זאת, ונביא בזה בקיצור את דבריו של הקדמון מהר"י אלבו בספרו העיקרים (מאמר רביעי פרק ל) שמסביר מטרת תחיית המתים בשלש סיבות: ...יאמין, שאע"פ שעיקר השכר לנפש הוא בעולם הבא, מכל מקום עוד יש שכר אחר גשמי בעולם הזה לימות המשיח, וזה בתחיית המתים שיחיו אז הצדיקים הגמורים. א. אם כדי לפרסם ניסי השם ואמונתו בעולם.

ב. ואם כדי שישיגו קצת תענוג גשמי אז כימים שנצטערו בהם או יותר כפי מה שתגזור חכמת השם. ג. או כדי שיקנו שלמות יותר מאשר קנו בתחילה, כאשר לא יכלו להשיג בחייהם המדרגה שהייתה ראויה אליהם לפי יושר לבם, מפני המעיקים מחוץ ועול הגלות. אבל מכל מקום ימותו אחר שיחיו וישובו לעפרן, ויזכו אז הנשמות ההן במה שהשיגו בחייהן השניים ההן להתענג במדרגה יותר גדולה בעולם הבא ממה שהיו בה קודם התחייה. זהו דעת הרמב"ם ז"ל.

ויש לציין כי לדעת הרמב"ן זמן הקימה לתחיית המתים הוא רק אחרי תקופת המשיח לקאת המעבר לעולם הבא, שאין לנו בו שום השגה, ולפי דברין עד אז מתענגים הנשמות בהנאה מזיו השכינה, אבל אין זה עולם הבא. שהוא יגעי רק אחרי שלימות העולם באחרית הימים. ולדעתו תחיית המתים הוא הביאה לעולם הבא. שנזכה ונחיה ונראה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה