שאל את הרב - כללי

מלכות בית דוד והקשר לעמים עמון ומואב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום רב! הבנתי את נושא "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה"` ואיך זה מסתדר עם גירותן של רות המואביה ונעמה העמונית. מה שלא הבנתי זה שכידוע, ילדים שבאים מגילוי ערייות הם ממזרים לכל הדורות (לא עלינו) אז איך זה שעמים אלה שנוצרים מגילוי עריות בין לוט ובנותיו בסופו של דבר ניתן ניכנסו לעם ישראל ועוד לבית המלוכה והם לא נחשבים ממזרים ואילו ממזרה כמו אם עמלק לא הורשתה להנשא למשפחתת אברהם אבינו ע"ה עד שבסופו נתקבלה לבית עשו והפכה לאם עמלק אודה לתשובתך! בברכה, דוד

תשובה

שלום וברכה

כך כתב הרח"ו מדברי רבו מרן האריז"ל בספר שער הגלגולים - הקדמה לח:

"ודע, כי לעולם כשהנשמה היא גדולה מאד, אי אפשר להוציאה מן הקליפות, אלא ע"י מרמה ותחבולה, וכן תראה, כי הנשמות רבות גדולות, באים בבני עמי הארץ, ולפעמים בבני רשעים, כגון אברהם מתרח, ולא הספיק זה, אלא כמו שאמרו חז"ל וכן נזכר בזוהר, כי תרח ארתח למאריה, שנזדווג עם אשתו בנדה, ואז יצא אברהם אבינו ע"ה, כי ע"י כן רימה השי"ת את החיצונים, והמשיך באותה טפה נשמת אברהם אבינו ע"ה, ולא ידעו החיצונים כי זהו תקונו.

וכן דוד המלך ע"ה, לא יצא מן החיצונים, אלא באותו מעשה הנזכר לרבותינו ז"ל על פסוק הן בעון חוללתי, שחשב ישי אבי דוד שבא אל פילגשו, והיתה אשתו ממש. וכן אשתו ראתה טפת דם בסוף הזיוג, וזש"ה ובחטא יחמתני אמי, כי אלולי כך, לא הניחוהו החיצונים לצאת לעולם. וכן זהו הטעם, של תמר, ורות, ורחב הזונה, וכל נשמות הגרים, וכל מלכי בית דוד, והמשיח, שבאים מן רות המואביה, ומזווג יהודה ותמר, וכן ר` עקיבא בן גרים, שהוא מבני בניו של סיסרא, כי זו היא המרמה ותחבולה שהקב"ה עושה עם הקליפה, ומרמה אותה להוציא נשמה עשוקה בתוכם והבן זה".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה