שאל את הרב - כללי

רחל ולאה אמותינו ע"ה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום רב!! כשהיתי קטן ולמדתי את ספר "בראשית" נראה שרחל אמנו ע"ה היא אישתו החשובה ביותר של יעקב אבינו ע"ה, שהתכוון מלכתכילה לשאת רק אותה ואהב אותה יותר מלאה לאחר הנישואיו (דבר שמתגלה מפורשות בלידת בניה של לאה אמנו ע"ה ובשמות שנתנה להם) ולאה אימנו ע"ה נשאה ליעקב רק בגלל המניפולציה של לבן הארמי. אך אם השנים שגדלים ומסתכלים יותר לעומק נראה שדווקא לאה אמנו ע"ה - היא "שלקחה את כל הקופה" מאחר ומחצית מבני יעקב-ישראל אבינו היו בניה כמובן (ועוד 2 משפחתה זלפה שגם נחשבים בסופו של דבר לבניה של לאה אמנו ע"ה. אגב, היכן קבורת בלהה וזלפה ע"ה) ובתוכם שני השבטים החשובים ביותר בעם ישראל כמובן לוי ויהודה שמהם יצאו מלכות בית דוד, כהונה ולויה. וכן, לאה אמנו ע"ה היא שנקברה בסופו של דבר במערכת המכפלה עם יעקב אבינו ושאר האבות והאמהות ע"ה. מבקש בכל לשון של בקשה לענות. בברכה

תשובה

שלום וברכה

מעלות מיוחדות ישנם ללאה ולרחל.

לאה היתה מיועדת לעשיו ולמרות זאת היא התפללה והתפללה עד שעיניה התקלקלו מרוב דמעות, כדי לזכות לחיי קדושה עם יעקב אבינו, ועל כן זכתה לדברים מיוחדים, ולכך שרוב עם ישראל יצא ממנה.

מידותיה הטובות של רחל היר ידועים ומסירות נפשה שמסרה את הסימנים ללאה הוא מן המפורסמות ועל כן זכתה להיות זאת שתעורר רחמים עלעם ישראל בגלות.

בברכה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה