חינוך ילדים

איך אני אכוון את הבן שלי בן ה12 שישמור מצוות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי בן שבן 12. אני דתיה, חזרתי בתשובה לפני 10 שנים. בעלי עוד לא בכיוון אבל זה לא משה שמפריע לי. הבן שלי לא מברך כמה שצריך, לא מתפלל למנחה ולערבית. לפעמים אני מנסה להזכיר לו אבל אני מרגישה שזה לא המקום שלי, בעלי לא נותן לא את הדוגמה ואני מאוד מבינה למה כי הוא לא חזר בתשובה. זה באמת לא המקום שלו להגיד לו להתפלל כי בעצמו הוא לא עושה את זה. הבן שלי מאוד רוחני ואני יודעת המקום שלי מפריע לו להגיד לו להתפלל כי אני אמא שלו, הוא מתרחק ממני כי הוא לא קטן יותר, הוא רוצה להחליט לבד, רוצה ליהות מבוגר, ןאני מכבדת אותו. אני פשוט מפחדת שהוא הלוך לכיוון לא נכון. אני רוצה להרפות. בעלי מאוד מכבד אותי על החינוך שאני רוצה. שנה הבאה הוא הולך לישיבה בני עקיבא, בעלי גם שומר שבת הכל בישביל השלום בית אבל הוא לא יתערב בשום אופן בקשר לדת עם הבן, מה לעשות ש ד` ישמור אותכם תמיד.

תשובה

שלום

לגיבורת החיל כולי מתפעל מבנות ישראל המתקרבות לבורא עולם ללא קשר עם מצב בן הזוג, פשוט מקבלים החלטה נכונה ויוצאים לדרך, אשריכם ישראל. אני משתתף בהתלבטות שלך לגבי בנך, אבל את בהחלט צריכה להודות להקב"ה שבעלך מרשה לשלוח את הבן למסגרת תורנית, רבות הן הנשים שלא זוכות לכך. מה שעלייך לעשות, ראשית, אל תלחצי עליו שיעשה כך או כך, זה יחזור כבומרנג וזה לא יהיה לתועלת.

תנסי להיות בשבילו דוגמא אישית ולהשלים את החסר מהדוגמא של האבא, כשהוא יראה איך את מתפללת מנחה וערבית ותראי לו עד כמה זה עושה לך טוב, הוא יותר ינסה להתקרב ולשמור על זה. ככל שתקריני אליו יותר חום ואהבה הוא יותר ירצה ללכת בדרכייך.

כולי תקוה להצלחתך - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה