למה לא מברכים שהחיינו על שופר ביום השני של ראש השנה

  • י"ב אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, למנהג הספרדים: בקידוש מברכים שהחיינו בשתי הימים כי אומרים שכל יום הוא חג מפני עצמו לעומת זאת בשופר מברכים רק ביום הראשון כי אומרים שראש השנה הוא יום אחד ארוך נשאלת השאלה ממה נפשך אם ראש השנה הוא שתי ימים נברך שהחיינו על השופר ביום השני ואם ראש השנה הוא יום אחד ארוך אז לא נברך שהחיינו בקידוש של היום השני?

תשובה

שלום וברכה

הראשונים מסבירים שבעוד ותקיעת שופר היא מצווה ועל מצווה ניתן לברך שהחינו גם כאשר מתעסקים במצווה לפני החיוב בפועל כגון על בניית סוכה ניתן כבר לברך שהחיינו אף שלא מקיימים את המצווה בפועל ועל כן מאחר וביום הראשון כבר בירכנו על השופר שהחייינו אין מברכים שוב כי כבר בירכנו על מצווה זו שהחיינו אולם ברכת שהחיינו על עצם קדושת היום, לא שייך לברך כאשר אין חג ועל כן אנו מברכים ביום השני שהחינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה