הלכות ומנהגים

מס` שאלות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום , יש לי מס שאלות- 1.האם צעדים בתפילה הם עניין של מנהג 2.כמה שעות צריך לחכות בין בשר לחלב האם כל אחד לפי מנהגו בבית או שישנה הלכה בעניין 3.האם יכול להיות הדבר שרבנים לא יאשרו גיור ומדוע 4.בביתנו אנו מגדלים טווס, שמעתי כי בשעות המאוחרות של הלילה הטווס מטפס על גג הבית ו"קורא" למלאך המוות וכך גם החתול האם הדבר נכון 5.הייתי בשלבי עלייה והתחזקות לצערי מאז נרשמתי ללימודי תואר ראשון במכללה (חילונית, משום שלא התקבלתי לחרדית עקב הציונים) אני מרגישה ירידה גדולה ברוחניות ויש לי הרהורים לגבי הדת היהודית (למדתי שם, שהמון דברים היהדות למדה ולקחה מהגויים,אם כך איפה השלמות שלנו האם רוב דרכינו לקחנו מהגויים) כשהייתי בשלבי התחזקות לקחתי על עצמי לשים גרביונים אך מאז ירדתי ברמה הרוחנית לבושי החל להיות פחות צנוע ואפילו הדרך בה אני מתנהגת פחות דתית ,מה שנשאר הם הגרביונים . אני מרגישה שהם סותרים את מה שאני משדרת ,האם נכון להמשיך לשים אותם כי לדעתי יש עניין של חילול ה`. וכיצד אוכל לחזור לדרך הנכונה ,משהו בתוכי חסום. 6.אני יוצאת עם בחור דתי לאומי מזה כשנתיים, בתקופת ההתחזקות שלי דירבנתי אותו ללכת ללמוד תורה ולהתחזק, לפעמים הוא אומר לי שאני צודקת ולפעמים אומר לי שהוא שלם בדרכו. לפי דעתי אין לי הזכות לדרוש ממנו דברים שאני לא עושה ,אך אני מאמינה שאם הוא היה רוצה להתחזק זה היה מסייע בידי גם להתחזק.מה עלי לעשות אשמח לקבל תשובה תודה רבה!!!

תשובה

שלום וברכה

אין ההמתנה בין בשר לחלב מנהג אלא מעיקר הדין יש להמתין שש שעות ויש מן האשכנזים הסוברים שמספיק חמש שעות או שלוש שעות. אבל רוב הפוסקים סוברים שחייבים להמתין שש שעות וכן יש לנהוג. צעדים לפני התפילה הם הלכה, וההלכה היא ללכת שלוש פסיעות, לתת כבוד לבורא שאנו ניגשים למול פניו. גיור ללא קבלת עול מצוות אין לה תוקף כלל, ואין בכך כלום, ומי שהרבנים אינם מאמינים שאכן ישמור מצוות אינם מאשרים את גירותו, וגם אם שיקר להם אין בגירות כלום. הטווס והחתול אינם מדברים למאלך המוות.

5. כפי שכבר כתבתי לך חלילה לך מלהאמין לדברי הבל אלו, וכל תורתינו נמסרה משה וכמו שלמדנו בפרקי אבות (1) משנה מסכת אבות פרק א (א) משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי, וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ, וִיהוֹשֻׁעַ לִזְקֵנִים, וּזְקֵנִים לִנְבִיאִים, וּנְבִיאִים מְסָרוּהָ לְאַנְשֵׁי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה. ומומלץ מאוד לשמוע את הרצאה ואני ממליץ לך לחזור למדרשה וכך יוקל עליך לעלות ולהתחזק בדרכי ה` ואם תרצי אתן לך לינקים אשר יבהירו ללך את האמת בתורת אלוקינו הקדושה. וברור שחלילה לך מלדרת עוד בצניעות ולהפסיק ללכת עם גרביים חלילה, אלא להיפך עליך לחזור למה שהיית ולהתעלות עוד ועוד. ואין בהליכה בגרביים משום חילול ה`. 6. שם מבואר בהרחבה שאת צודקת ואי אפשר לחיות בחצי אמונה, ואם הוא ינו מעוניין להיות יהודי כמו שצריך אין לך עתיד איתו. ונכון שקשה שאת תדרשי שהוא יחחזק אותך עדיף שאכן את תתחזקי באמת ללא קשר איליו, ואם ירצה הוא יתעלה יחד ואם לאו אן לך להתעקש ולהישאר איתו. ושוב אני ממליץ לך שתעשי את הטוב בעיני ה`, והחליטי החלטה אמיצה להתעלות שוב מבלי לשים לב לסביבה והבא ליטהר מסייעים בידו התפללי לה` בכל לב שאת רוצה להתעלות וה` יהיה איתך. חיזקי ואמצי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה