שאל את הרב - כללי

אשכנזי לפי עדת ספרד? ומטבח כשר...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב לשימחתי משפחתי התקרבה ליהדות גם כן, אבי שהיה ממש אנטי, התחיל לשמור שבת! מהשבת הקודמת ב"ה. האמת שזה הרבה בזכות הרב מנשה ישראל שליט"א ששלח לי חוברות בדואר ונתתי גם לאבי לקרוא אותם, והוא הכיר את האמת. שאלתי היא; אבי הוא בן 65 מעדת אשכנז ועד היום לא היה לו שום קשר ליהדות, האם הוא יכול ללכת לפי מנהג ספרד, או עדיף שילך לפי מנהג אשכנז כי רציתי לקנות לו קיצור שולחן ערוך, אז מה כדאי כי הוא לא גר עימי, ואני לפי ספרד. והאם מותר לחמם מים בשביל קפה על פלטה בשבת, ואין בעיה שהם ירתחו או משהו היום אימי החליטה שהיא רוצה לזרוק את כל הכלים שהיו טמאים עקב שאכלנו ובישלנו בהם חלב ובשר, וזרקנו הכל. השאלה שלי היא האם צריכים לזרוק גם את הכוסות ששתינו בהם כאשר שאכלנו בשר, וגם כאשר שאכלנו חלב אם יש חשש אפילו קטן, אז אנו נזרוק, אחרי שזרקנו הכל לא יהיה בעיה גם את הכוסות... תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

כמה גדולה התרגשותי שקויים בך הפסוק (1) ספר מלאכי פרק ג (כד) וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם ואשירך שזכית להפוך את לב כל בני משפחתך להתקרב אל הבורא יתעלה.

ובכן אביך אשכנזי וכך ראוי שינהג לכתחילה כמנהג אבותיו. ואסור לחמם מים על פלטה בשבת לצורך קפה, והדבר אסור משום בישול ויש להרתיח את המים לפנישבת ולהשאיר את דוד המים כל השבת על הפלטה ובעת הצורך להשתמש במימיו.

בכוסות זכוכית אפשר להקל ולהשתמש בהם גם כעת ואין צורך לזרקם. ואשריכם שזכיתם לקדש את מטבח ביתכם אשר בוודאי מעתה תיחשב אכילתכם כאכילת הכהנים את הקרבנות. עלו והצליחו - בהערכה רבה על פעלך - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה