בריאות ותזונה

טישו ממוחזר ועוד: רופאה מזהירה מטעויות שכולנו עושים בחורף - וכדאי שנפסיק

בין אם במודע ובין אם לא במודע - את הטעויות הללו כולנו עושים בחורף, וכדאי שנימנע מהן ככל שניתן, כי לא פעם הן אלו שגורמות למחלות הזיהומיות

אא

בין אם במודע ובין אם לא במודע - את הטעויות הללו כולנו עושים בחורף, וכדאי שנימנע מהן ככל שניתן, כי לא פעם הן אלו שגורמות למחלות הזיהומיות. 

חשוב שנדע לנקוט בצעדים הנכונים גם כשאנחנו בבית וגם כשאנחנו מחוץ לבית (בסביבת העבודה למשל) אם אנחנו רוצים לשמור על בריאות הגוף ולא לחלות. 

גזרו ושמרו לכם את חמשת הכללים הללו (יש עוד הרבה כמובן אבל זה הבסיס) כדי להשאיר את המחלות הרחק מכם:

1. אל תמחזרו את הטישו

בין אם שמנו לב ובין אם לא, פעמים רבות אנחנו מכניסים את היד לכיס המעיל ומוצאים בו טישו משומש, שאין לנו שום בעיה להשתמש בו שוב אם יש עוד 'מקום'. באותם רגעים, האם אנחנו חושבים על כך שהטישו הזה, סביר להניח, כבר מלא בחיידקים? המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (ראשי תיבות באנגלית: CDC) אומר כי אין להשתמש בטישו משומש שוב ושוב, גם אם השתמשנו בו 'רק' פעם אחת. 

תזרקו אותו גם אם נתקעתם בלי טישו. עדיף שתיכנסו לחנות הקרובה ותקנו חבילת טישו בחמישה ש"ח מאשר תשתמשו בטישו המשומש. 

ראו הוזהרתם. 

2. לא רק בגלל הריח: באיזו תדירות אתם מכבסים צעיפים, כפפות, כובעים ומעילים?

זה נהדר שאתם מקפידים על הבריאות שלכם ומתעטפים היטב בצעיף, כפפות, כובע צמר ומעיל כשאתם יוצאים מהבית. אך היי, באיזו תדירות אתם מקפידים לכבס את הדברים שמגנים עליכם מזיהומים? לא כולם שמים לב לזה, אבל כשאנחנו יוצאים למרחב הפתוח, הסיכוי שחיידקים יידבקו לפריטי הלבוש שלנו הוא גדול, ולכן חשוב לכבס כל בגד או אביזר שמשתמשים בו, לעתים קרובות. ולא, לא רק כשמדובר בילדים. 

3. עד כמה אתם מקפידים לחמם את האף?

מחקר חדש ומפתיע שפורסם בכתב עת רפואי בשם Journal of Allergy and Clinical Immunology  מצא קשר בין חימום קצה האף לבין מחלות חורף זיהומיות, והסיבה תפתיע גם אתכם: מסתבר שדווקא בקצה האף יש לנו תאים שיודעים לזהות חיידקים ונגיפים שנקראים פתוגנים, ועומדים כ'שומרים' בקצה, שמונעים מאותם חיידקים להיכנס. 

אלא שבימים הקרים - גם התאים האלה 'מתעייפים' ופחות עומדים על משמרתם, לדברי ד"ר דנה פלורנטין, רופאת משפחה מ'כללית' פתח תקווה. וזו גם הסיבה שאנחנו נוטים בחורף לחלות יותר - השומרים לא עומדים על משמרתם, ולא משחררים את החיילים שיילחמו במחוללי המחלות. 

4. תחממו, אבל לא יותר מדי

אם אתם משתמשים הרבה במזגן לחימום הבית - כדאי שתדעו שחוץ מלחמם, המזגן גם מייבש אתכם. לכן, מלבד חימון לסירוגין (פעם לכבות ופעם להדליק) כדי לשמור את העיניים והאף הרחק מגרד וצריבה, הרבו לשתות מים שמוסיפים לחלוחית לגופכם, הציבו קערת מים בבית או השתמשו במגבות רטובות שישחררו גם לחות בזמן שהמזגן עובד. 

5. פתחו חלון, זה יעשה לכם טוב

נכון שאתם לא ממש בעד, אבל תאמינו למי שיודע טוב מכם: פתיחת חלון כשהחימום פועל תעשה לכם טוב, בזה שהיא בעצם תאפשר לאוויר חדש להיכנס, ותתרום לשיפור בריאותכם. 

אל תוותרו עליו, אפילו אם קצת קר לכם. ​

תגיות:חורףמחלותזהירותחוליבריאותנכון ולא נכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה