סגולות

9 דברים שחשוב לדעת על תפילה לבריאות חולה

מהי הדרך הטובה שתעזור לתפילות על חולה להתקבל? איפה עדיף להתפלל – בכותל או בקברי צדיקים? אילו פרקי תהילים מסוגלים לרפואה? כמה כללים שכדאי לדעת על תפילה למען החולה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. פרקי תהילים. ישנם פרקי תהילים המסוגלים ביותר לרפואה, והם: א', ו', י"ג, כ', ק"ב, ק"ל. בנוסף, טוב לומר את שמונת הפסוקים שבכל אות, שבפרק תהילים קי"ט, של האותיות שבשמו של החולה. ויש נוהגים גם לקרוא את הפסוקים שבאותיות "קרע שטן" שבפרק קי"ט.

2. להתפלל על רפואת כלל עם ישראל. כדי שהתפילה תתקבל יותר, יש לכלול בתפילה את כלל חולי עם ישראל, ולומר "שלח נא רפואה שלמה לפלוני בן פלונית בתוך שאר כל חולי עמו ישראל".

3. לומר את שם האם. כשמתפללים על חולה יש להזכיר את שמו ואת שם אמו, "פלוני בן פלונית", ואין להזכיר את שם אביו. הסיבה לכך שמזכירים דווקא את שם האם ולא האב היא כיוון שהגבר מחויב במצוות שהזמן גרמן ובתלמוד תורה, ויש יותר סיכוי שקיימים קטרוגים על האיש בגין עוון ביטול תורה, שהוא חמור, או אם נכשל בקיום מצוות, מאשר האישה שאינה מחויבת בתלמוד תורה ובמצוות שהזמן גרמן.
אין צורך להזכיר את שם המשפחה, ומספיק לומר את שם החולה ושם אמו.

4. בפניו אין להזכיר את שמו. כאשר מתפללים על חולה בפניו - אין להזכיר את שמו, ואת זה למדים ממשה רבנו שהתפלל על מרים אחותו ואמר "אל נא רפא נא לה", ולא הזכיר את שמה. ה"חת"ם סופר" ורבי אליהו הכהן כתבו כי תפילה בפני החולה שבה אין מזכירים את שמו זוכה להתקבל יותר, כיוון שבהזכרת שמו של האדם יש מעט התעוררות של דין עליו, משום שאז השטן יודע על מי מתפללים והוא מקטרג על החולה.

5. מותר לשנות את לשון התפילה בהתאם לחולה. המתפלל על חולה זכר, יכול לשנות בתפילה ולומר: "אל נא רפא נא לו". וכן אפשר לשנות מיחיד לרבים, ומלשון נוכח לנסתר וכיוצא בזה (שולחן ערוך, סימן קטז ס"א).

6. תפילה בכוונה ובדמעות. המתפלל בכוונת הלב, תפילתו נשמעת, כמו שנאמר בתהילים "קָרוֹב ה' לְכָל קֹרְאָיו, לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת". ומי שמוריד דמעות, תפילתו מתקבלת לפני ה' ואינה צריכה את סיוע המלאכים בהעלאת התפילה, כפי שאמרו חז"ל "שערי דמעה לא ננעלו" (מסכת בבא מציעא, דף נט).

7. השכינה נמצאת ליד החולה. כשנמצאים בפני החולה, אפשר להתפלל בכל שפה שרוצים, כיוון שהשכינה נמצאת במקומו של החולה ולא זקוקים למלאכים. וכשמתפללים על חולה שלא בנוכחותו, יש להתפלל דווקא בלשון הקודש, משום שהמלאכים הם אלה השליחים שמעלים את התפילה.

8. מצוות ביקור חולים. כשמקיימים מצוות ביקור חולים יש להתפלל על החולה ולבקש עליו רחמים, כיוון שזהו אחד מעיקרי המצווה. אין חובה להתפלל דווקא בסמיכות לחולה כאשר זה עלול לצער את החולה, אלא ניתן להתפלל בסמיכות לחדר בו הוא שוהה.

9. להתפלל בכותל או בקברי צדיקים? פעם נשאל הרב אלישיב זצ"ל היכן עדיף להתפלל – בכותל המערבי או בקברי צדיקים? והרב אלישיב השיב שבקברי צדיקים יש "כמו" השראת השכינה, ואילו בכותל זו השראת שכינה של ממש שמעולם לא זזה. בפעם אחרת נשאל על ידי אדם חולה שטיפל במסירות בביתו במשך שנים בסבו שנפטר, אם עדיף יהיה להתפלל על קבר סבו שיתפלל בעדו, וגם לכך השיב הרב שעדיף להתפלל בכותל (ע"פ גיליון פניני אי"ש).

מהן עצותיו של הרמב"ם לרפואה בדרך טבעית, וללא תרופות?

 

מדהים: איך על ידי דיבור ניתן להפוך את האוכל שלנו לבריא יותר?

 

הרב עמנואל מזרחי מציג סגולה לרפואה שלמה. צפו:

תגיות:רפואהתפילה לבריאות חולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה