חדשות בארץ

המתיחות בדרום: "לאף אחד לא אכפת, נמשיך ללקק את הפצעים"

פוסט נוקב שעלה לרשת תיאר את מצוקתם של בעלי העסקים בעוטף עזה ומתח ביקורת חריפה על חדלונן של הרשויות בטיפול בהם: "העסקים בעוטף מדממים מעל שנה. רובנו בדרך לסגירה. ומי שהורג את העסקים הם היושבים בכנסת, כל ה- 120, שמסרבים לקבל החלטה על החיים שלנו"

נזק מנפילת רקטה בשדרות, תמונת ארכיון (צילום: Almog Sugavker/FLASH90)נזק מנפילת רקטה בשדרות, תמונת ארכיון (צילום: Almog Sugavker/FLASH90)
אא

הרקטה שנורתה ביום חמישי האחרון מרצועת עזה לעבר העיר שדרות פתחה שוב את פצעיהם המדממים ממילא של תושבי עוטף עזה. כבר יותר משנה שהם נעים מסבב הסלמה אחד לשני, כאשר גם בין הסבבים הפלסטינים מציתים את שדות העוטף באמצעות טרור הבלונים ומתפרעים ללא הפסק על גדר המערכת.

כ- 3 שעות לאחר שהרקטה פגעה פגיעה ישירה במבנה של ישיבת ההסדר בעיר, עלה לעמוד הפייסבוק של קפה גרג בשדרות פוסט נוגע ללב, שתיאר את מצוקתם של בעלי העסקים בדרום – פן נוסף בסבל המתמשך של האזור, שלא תמיד זוכה למקום בכותרות. "כולם יודעים שבסניף הזה יש משהו אחר", פתח הכותב את דבריו, "משהו 'שדרותי' חם ונעים. יש משהו בעיר הזאת שלא קיים בשום מקום אחר. כמובן שסטודנטים הם חלק לא מבוטל מהרכב המסעדה, וביום חגם – יום חלוקת התארים – המסעדה משמשת כמקום בילוי של המשפחות והבוגרים. האירוע הנפלא הזה מתפרש על פני יומיים, תמיד רביעי וחמישי מתישהו ביוני".

"יום רביעי הגיע, וכבכל שנה מאות לקוחות פקדו את המסעדה. היה מדהים, ממש אווירת חג. וביום חמישי? המסעדה השדרותית שוב נערכת בהתאם. צוות מוגבר, הזמנת מלאי, היערכות שיא".

"אבל ביום חמישי מישהו דאג להזכיר לנו איפה פתחנו עסק. מתחיל גשם. טוב, אני מגזים, מכנים את זה כאן 'טפטוף'. פחות ברכה יש בגשם הזה, יותר נכון להגיד שגשם כזה מגיע עם גזירה. את אווירת החג הטפטוף החליף באבל, לא פחות".

"לקוחותינו ששהו במסעדה – רובם בכלל לא תושבי העוטף, אלא ממשפחות הבוגרים – נדהמו לשמוע פתאום את ה'מבשרת' החביבה, מבשרת שעונת הטפטופים חזרה בעודה מכריזה 'צבע אדום'. שיתוק. אלו שלא הספיקו להיכנס נסו על נפשם לעיר הבטוחה שלהם אי שם במרכז הארץ. אלו שכן – מיהרו לעזוב".

"היינו בהלם. זה ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה לנו, אבל הפעם היה משהו שונה. הלם, פשוט הלם".

 

"לאף חבר כנסת אין אינטרס לעזור לנו"

בהמשך הפוסט מתח הכותב ביקורת נוקבת על חדלון המעש של הרשויות בטיפול במצוקתם של בעלי העסקים: "אנחנו כנראה לא מצליחים לתפוס כמה לאף אחד לא אכפת. היום זה ברור לנו יותר מהכל. עוד שעה צה"ל יפגיז, הם יגיבו או שלא, גם ככה זה הם שמכתיבים. ומחר שוב בתי העסק יהיו שוממים. צה"ל יזיז טנקים והעיריות יפתחו את המקלטים. במוצאי שבת בחצות כבר אל-ג'זירה יעדכנו את תושבי ישראל על חזרה לשגרה. ואנחנו? שוב נלקק את הפצעים ונממן את הסכסוך".

"אנחנו לא תמימים. דבר אחד ברור לנו כשמש: כמו שכל תושבי הדרום ימשיכו להיות מופקרים, כך כל בתי העסק. את אף אחד, לא מימין ולא משמאל, המצב לא מעניין".

"חברי הכנסת באים למסעדה לפעמים, מביעים סולידריות, ואנחנו – בעלי העסקים – קצת מתבדחים בינינו לבין עצמנו על גודל ההבטחות שאותו חבר כנסת מבקר תורן הבטיח לתת. לכולנו ברור – לאף אחד שם אין אינטרס לעזור לנו".

"אי אפשר להגיד שלא פנינו לעזרה, התחננו. קראו לנו 'יישוב ספר'. האמת? שמחנו. רק שעל פי ההנחיה אנחנו זכאים לפיצוי רק אם פיקוד העורף הנחה אותנו לסגור ל- 7 ימים ברציפות. זה המקום להגיד תודה? תסמנו לנו מתי, שנדע. פיקוד העורף לעולם לא ינחה אותנו להיות סגורים 7 ימים רצוף, הנחיה כזו תאלץ את המדינה לשלם פיצוי – חס ושלום".

כותב הפוסט ציין בסוף דבריו כי הוא בא "בעיקר להתריע": "העסקים בעוטף מדממים מעל שנה. רובנו בדרך לסגירה. ומי שהורג את העסקים הם היושבים בכנסת, כל ה- 120, שמסרבים לקבל החלטה על החיים שלנו".

תגיות:שדרותרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה