חינוך ילדים

האם להסכים לאשתי?

  • ד' חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב.. יש לי מספר שאלות בנושא חינוך ילדיי,אם תוכל לענות לי אלהם,אשמח. והדגיש שאני ואישתי שומרי מסורת,ובדת אני קצת יותר חזק מאישתי(שומרת שבת,נדה) 1.אתמול לקחתי את ילדתי (עוד מעט בת 4)לחוג מחול להיכרות שבהמשך מצטרף לזה זומבה וריקודי בטן(כולם חילונים שם)ראיתי אתמול שהבת מאד נהנתה ואמרתי לאישתי. רק שלקראת סוף החוג- בבוגרים המדריכה שמה שיר בערבית ווהבוגרים רקדו,וזה מאד לא נראה לי וכאשר אמרתי לאישתי התווכחנו רבות בנושא שאני לא אתן לילדה והיא גם מתעקשת שהיא תלך,מה עושים? 2.אישתי אחות ועובדת בבי חולים גם בשבת לילה,ואני בבוקר קם לנץ ומתפלל יחיד בבית עד קריאת התורה, על מנת לשמור על ילדיי(אין לי ביביסיטר וזה גם הרבה כסף) וכאשר היא מגיע בבוקר אני לקחתי מספר פעמים את שלושת ילדי לבית כנסת על מנת לשמוע את קריאת התורה ולהתפלל מוסף בציבור,אך ילדי כבר לא מעוניינים לבוא איתי ואם באים,עושים רעש וקשה להשתלט עליהם,האם ראוי שאשאר בבית? בתודה.א.

 

תשובה

שלום וברכה

א. אין בזה איסור על כן אין לריב על כך. אם תרצה אמליץ שתדבר עם מי שעושה את החוג שזה לא כל כך רצוי בפניך ואם היא יכולה לשנות תעדיף שהיא תשנה.

ב. אם הם מפריעים בבית הכנסת עדיף להישאר בבית יחד איתם. אני ממליץ לעשות להם מבצע שמי שבא לבית הכנסת ויוש בשקט וכו' יקבל פרס בכל שבוע כך בעז"ה הכל על מקומו יבוא בשלום.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה