הלכות ומנהגים

טבעת רפויה חוצצת בנטילה?

  • ה' תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום וברכה: א. תמיד ידעתי שטבעת עם יהלום זה חוצץ בנטילה ולי יש שתי טבעות עם יהלומים, והן די משוחררות לי על האצבעות (יכולות לצאת בקלות מאוד) השאלה היא אם עד עכשיו שעשיתי נטילה זה לא היה נקרא נטילה ("לא יצאתי ידי חובה") כי זה היה חוצץ??? והאם אני צריכה להוריד אותן עכשיו כל פעם שאני יעשה נטילה? אני מפחדת שאני ישכח אותן או שהן יאבדו לי והן יקרות! ב. אני מאוד מקפידה על צניעות וכתוצאה מכך לפני שנתיים לקחתי על עצמי גרביים שחורות 70 דינר, (כי לדעתי זה יותר צנוע מגרביים בצבע גוף שזה דומה לרגל שלי ואפילו יותר יפה!) שפעם הייתי הולכת רק עם גרביים בצבע גוף אבל גם עכשיו אני הולכת (לא תמיד) עם גרביים בצבע גוף עם חצאית ארוכה. הרבה אנשים אמרו לי ואני גם יודעת שגרביים שחורות זה אשכנזיות וחסידיות שמות אותן- ואני ספרדייה. השאלה שלי אם זה מונע? או שזה בכלל לא צנוע כי זה בולט?ואני יודעת שגרביים צריכות לא להיות בצבע של הרגל ושזה יטשטש אותה. שאני שמה חצאית באמצע הרגל עם גרביים בצבע גוף אני מרגישה "לא צנועה" לטעמי. תודה רבה :) חן

תשובה

שלום וברכה

1. בדיעבד, טבעת רפויה אינה חוצצת. ראוי להחמיר כעת ולהסיר את הטבעת לפחות כאשר את נוטלת ידיים בבית שאין חשש לאיבוד הטבעת או להתרגל להנכיס את הטבעת לכיס בעת הנטילה.

2. אין לך לשנות כלל מהתחזקותך העצומה בעניין צניעותך וזכות גדולה היא לך להמשיך וללכת כפי שאת נוהגת ללכת עד עתה עם הגרביים השחורות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה