חינוך ילדים

שאלות בנושא חינוך

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כב´ הרב לפני 4 שנים עברנו כתובת מגורים ,למקום שבו מתנהלת קהילה של חוזרים בתשובה ומול ביתנו ממש יש כולל ובית כנסת, כאמור לאט לאט נוצרו קשרים עם אנשי הקהילה, והתחלנו להתחזק בכל פעם יותר ויותר,אנחנו נושאים עם ילדה אחת בת 15 ומאוד רוצים ילדים נוספים , שאלתי את הרב של הקהילה והוא אמר לעשות טיפולים ועשיתי כבר 6 טיפולים שלא צלחו, כל פעם אני לוקחת עוד דבר ועוד דבר על עצמי , אז אנו שומרים שבת,וטהרת המשפחה, כשרות,הפרדה בשר וחלב,מברכים על המזון שאוכלים,בעלי מתפלל 3 תפילות ועכשיו גם סליחות ,ולקחת גם צניעות, חולצות ארוכות על מכנס, עם שרוול לא קצר וכן גם כיסוי ראש לא מטפחת אלא כיסוי עדין לראש(בנדנה),קריאת תהילים, צדקה וכו´, בכל התהליך הזה ישנה התחזקות חזקה ואמונה גדולה בבורא עולם שבעזרת אני אוושע אבל מצב זה יוצר לי מחלוקות קבות עם בתי,שאינה מוכנה לכך בשום פנים ואופן, שאני רוצה לשים חולה ארוכה על מכנס שיכנסה את הברכים היא מתנגדת ,וליכסוי ראש היא כל הזמן מנסה להוריד לי מראש,שאני מדברת על חציות או כיסוי מלא היא מתמלא חרדה ומתחילה לצעוק ולבכות, והיא ממש יוצרת מרדנות סביב נושא זה, אני מרגישה שאני לא רוצה לעשות עוול לבתי ועושה את התהליך לאט לאט וכל פעם בעדינות, אבל שאני שאולת אנשים שמבינים עיניין כגון הבלנית או בנות בקהילה למה אני עושה כל כך הרבה ולא נושעת , הם אומרים לי קחי עוד דבר ועוד דבר,  ואני כבר לא יודעת מה לעשות, בקשתי מבורא עולם הנחיה אבל אני רוצה לדעת מה עושים במצב כזה, בעלי אומר , שעושים את הדברים לאט לאט ובטוח, ומידי פעם הוא מרגיע את הבת אבל ללא ספק אני מרגישה שהילדה מאוד לא רגועה ומאוד פגועה מה אתה מציע לעשות?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להתעלות עם בעלך ביראת שמיים ולשוב לבוראך. אי אפשר לתאר את גודל הנחת רוח גדולה את עושה בשמיים יחד עם בעלך כאשר את מתקרבת עוד ועוד לבוראך יוצרך אוהבך החפץ בטובתך ובשלומך.

השמחה במרומים משובו של כל יהודי לדת אבותיו היא גדולה יותר וחזזקה יותר מהמשחה שחווינו לא מזמן בעת חזרתו של גלעד שליט מהשבי של החמס.

העוול הכי גדול שאת יכולה לעשות לביתך היקרה היא להימנע מהתחזקות כתוצאה ממחאותיה, המונע מחבירו לעשות תשובה חטאו חמור ביותר וחבל שביתך היקרה תישא את עוונתייך, על כן אם את חפיצה בטובתה האמיתית אל תימנעי משום התחזקות עקב מחאותיה.

בררו שיש לדבר על ליבה בדברים נכוחים ולהסביר שאת תאהבי אותה תמיד ללא קשר להתחזקותך ואף אם היא לא תבחר בדרך זו זה לא ימנע את אהבתך איליה וכו' וכו'. מאידך גיסא אסור להיבהל כלל מצעקותיה ויש לומר לה בצורה ברורה לאחר שתסבירי לה שאת אוהבת אותה וחפיצה בשמחתה שבכל מקרה את תעשי את אשר את חושבת לנכון וביתך היקרה לא תוכל להכתיב לך מה לעשות וברור שהדבר ייעשה בשילוב דברי אהבה וריצוי וכדלעיל.

ה' יעזור שתזכי מהרה לחבוק זרע של קיימא ויחוס ה' עלייך ויתן לך רחמים ויוסף לך ה' בן אחר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה