חינוך ילדים

שמירת הילדים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, אני חוזרת בתשובה וכמו כל בעל תשובה יש הרבה נסיונות עם המשפחה, אחד מהם היה שבוע שעבר שאימי לקחה את בני בן ה 5 לקנות לו מתנה ליומולדת, שהתקשרתי לשאול אותה איפה היא אמרה לי שהיא מטיילת איתו בקניון, מיד אמרתי לה שבעלי לא רוצה שהילד יסתובב במקומות כאלה פרוצים בעיקר בימי הקיץ , אימי מאוד נפגעה ואף טרקה לי את הטלפון בפנים, לאחר מכן שנרגעה אמרה לי שאנחנו מגזימים יותר מדי בדרך שלנו "מה יש בקניון, ילד בן 5 לא מסתכל על נשים" הסברתי לה שזה משפיע על הילד מקום כזה, היא לא קיבלה את דבריי ואפילו בכתה בטענה שהיא מרחמת על הילד. בנוסף, אימי יודעת שאני נמנעת לפעמים מלהגיע אליה משום שהילדים שם, הם צופים בטלויזיה וזה לא לרוחי, אימי אומרת שאנחנו מגזימים, שזה בסך הכל תוכניות חינוכיות כמו דורה וכו´ אני מאוד מבולבלת ולפעמים חושבת אחרי שיחות כאלה שבאמת אנחנו מגזימים עזור לי להבין מה הגבולות, על מה אין להתפשר בחינוך ילדים ה´ יעזור לנו ולכל עם ישראל תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

א. ברור מאיליו שמי שחושב שהדת מיותרת לגמרי לא יחשוש לרגע ממה שאת חוששת ודואגת לחינוך הילדים. הרי לדידה של אימך אין כל בעיה אם בניכם לא ישמרו מצוות, היא עצמה גם כן לא שומרת מצות והיא לא חושבת שיש לך איזה מעלה יותר ממנה בשמירת המצוות, על כן היא סבורה שכל דיקדוק הוא ממש מיותר כי גם עצם הדת מיותר חלילה. על כן למרות שאת מכבדת אותה ואת דעתה בכל עניין, בוודאי שבעניין זה קשה מאוד לקחת בחשבון את דעתה.

ב. לגופו של עניין אמת שכל מה שאת שומרת ונזהרת יש בזה טעם והדברים נכונים ובכך הילדים יישמרו יותר בטהרה. מ"מ מחמת כיבוד אם ניתן להתיר לילד קטן בן חמש ללכת לקניות למרות שהנשים לא הולכות שם בצניעות יתרה {חוף ים אין לוותר כלל}. אולם בראייה בטלוויזיה שהיא ממכרת ומושכת אף מגיל קטן, אין להתיר אפילו בטלוויזיה החינוכית כביכול.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה