רבנים המעורבים בפולטיקה, זה לא ביזיון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בשבת האחרונה נתקלתי באמרות על כך שרבנים לא יכולים להיתערב בפוליטקה וכו´. השאלה שלי היא האם לרב יישוב או רב ראשי וגדולי ישראל יכולים על פי התורה להביא דעה פוליטית? האם זה לא מוריד מהקדושה שלהם ומהערכה שלנו כלפיהם? האם רב יישוב שמקדם אדם לראשות מועצה עובר על פשע? שמעתי גם טענות על מרן הקדוש עובדיה יוסף זצ"ל שהרבה אנשים מוחים על כך שקילל כמה אנשים בקללות קשה השאלה שלי האם מותר בתורה לקלל אדם האם יש אנשים שאפשר לקלל אותם בטוח אני שמרן לא רשע חלילה יודע את התורה על ברוייה אז מדוע קילל? האם יש אנשים שברמה שאפשר לקלל והתורה מרשה זאת? תודה

תשובה

שלום וברכה

רב ישוב ורק ראשי מנוע על פי החוק להתערב בפוליטיקה.

רבנים וגדולי ישראל הם המורים לנו את הדרך אשר נלך בה בכל תחום ועניין. גדולי ישראל אינם פוליטיקאים ואין להם עסק כלל השאלת מי ימלוך ואין להם כל מחשבה של כבוד או מטרות אישיות בעת לכתם בראש המחנה בשאלות ציבוריות.

הבחירות המתקיימות בארצינו הקדושה מזמן לזמן אינה שאלה פוליטית עבור שומרי המצוות אלא שאלה תורנית ערכית וכדברי מרן בכל מערכת בחירות שיש להצביע עבור ש"ס כדי להרבות תורה וטהרה בישראל כדי שנוכל לבנות בתי כנסת ולהקים מוסדות חינוך על טהרת הקודש שנוכל לתקצב את הישביות ולמנוע את גיוס בני הישיבות, שנוכל להעמיד רבנים יראי ה' בכל מקום ומקום וזה הכל ניתן לעשות רק עם כוח בכנסת ובעיריות ולא בשום מקום אחר.

חשוב לדעת, כל מי שבוחר בעירייה ובכנסת למפלגה מסויימת הרי הוא מינה אותם להיות שליחים שלו וכל מה שהם עושים נזקף לחובתו ולזכותו לפי מעשיהם. כל מי שמצביע לרשימה שפועלת להגדיל תורה ולהאדירה זוכה לשכר רב כאילו הוא הבונה את כל המקוואות ואת כל בתי הכנסת וכדברי מרן בלשונו המליצית לפני מערכות הבחירות למיניהם שהיה אומר שכל מי שהצביע לרשימה יזכה להיות בגן עדן קומה חמישית מאחר והוא בנה בתי כנסת ובתי מדרש וישיבות וכו'. חלילה מי שמצביע לרשימה שלא מסייעת לישיבות ולתמודי תורה ולא עוד אלא שנלחמת נגד התורה ומסייעת למשנאי הדת ללחום נגד בני הישיבות הרי כל מי שהצביע למלפגות אלו שותף בצורה ישירה לכל מעשי פשע אלו.

הפוליטקה המוכרת אצל אלו שאינם שומרי המצוות היא רק שאלה של כסא של כבוד ושלטון ובוודאי שאין כל מקום להשוות בין גדולי ישראל שהקריאה הקדושה ללכת ולהצביע היא חלק מעבודת ה' ומעשיית רצון ה' בעולם וכל כולה אך ורק לשם שמיים ובין אלו שפועלים רק למען כבוד וכדו'.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה