האם יש לפחד ממלחמת גוג ומגוג?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני קראתי על מלחמת גוג ומגוג, זה הפחיד אותי נורא. אני כתבתי שאני עברתי לחו"ל עם ילדים, ואנחנו לא מרגישים טוב כאן. אז המלצתה לנו לחזור. כשאניקוראת על מה שיכול לקרות, אני פשוט ניכנסת לפאניקה. גם קראתי שהקיץ הזה יכולה להיות מלחמה, כשהרבה ישראלים כבר קנו כרטיסי טיסה לצאת מהארץ. גם לפני טיסה הלכתי לרב שמקבל בחדרה, הוא אמר לנו צריך לטוס, כי בארץ תהיה מלחמה נוראית, עדיף לעזוב. וזה היתה המלצה של רב שיושבים בתור כמה שעות כדאי להיתקבל אליו. מה לעשות? אני לא ישנה בלילות, כל הזמן מחשבות מה לעשות. לאן ממשכים מכאן? מה לעשות? להישאר, כאן אין מלחמות, או לחזור לארץ, ולהמשיך עם כל זה, פחד מהמלחמה, שכל הזמן מפחידים אותנו. כי הסיבה היחידה שעזבנו, זה היה פחד מאירן, מסוריה, וחיזבלה. ולמה רב המליץ לנו לעזוב, והפחיד אותנו עם המלחמה?

תשובה

שלום וברכה,

בתנ"ך דווקא מבואר שמלחמת גוג ומגוג, היא לטובת עם ישראל: כל העמים שיבואו להלחם עם ישראל בירושלים, הם ילחמו אחד בשני, והם ימותו, ועם ישראל ישאר לפליטה.

לעומת זאת, הבאתי בתשובה הקודמת, את דבריו של הגאון הרב יונתן אייבשיץ זצ"ל, שרק לתושבי ארץ ישראל ישנה ההבטחה והביטחון שלא יינזקו במלחמת גוג ומגוג, [בתנאי שישמרו תורה ומצוות]. כי הזכות שלא עזבו את ארץ ישראל למרות הקשיים, תעמוד להם להינצל ממלחמת גוג ומגוג.

הרב מחדרה שהזכרת, שאמר לכם לעזוב את הארץ, אינני מאמין שרב אמיתי יאמר כאלו דברים. לצערנו, ישנם אנשים שמתחזים לרבנים, ונוהים אחריהם הרבה אנשים תמימים, אבל הם אינם רבנים באמת.

בברכה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה