האם כדאי לחזור לארץ ישראל למשפחה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני בעלי ו-2 בנים שלי עברנו לגור בחו"ל. כולם אמרו לנו שזה טוב שם אין מלחמה. בנים לא יצטרכו ללכת לצבא. אבל אנחנו כאן לבד. אני לא ישנה בלילות ילדים ממש בוכים שרוצים לחזור למשפח. כולם נישארו בארץ רק אנחנו כאן כמו בגלות. אנחנו לא מאושרים בכלל. הזמנו את המשפחה לבוא לבקר אך כרטיסי טיסה נורה יקרים ואף אחד לא מוכן לבוא לכאן. וגם אנחנו לא יוכלים להרשות לעצמינו טיסות צריך ים של כסף. ובכל מקרה ביקור זה לא כמו שלהיות ביחד.בארץ הדלת שלי לא ניסגרה וכאן היא לא ניפתחת. אנחנו רוצים מאוד לחזור מה אתה תגיד לנו לעשות .כן כאן אין מלחמה אבל אנחנו מרגישים כמו בגהינום . למרות שיש לנו בית גדול ובארץ היתה דירה קטנה. אבל בדירתי הקתנה בארץ אני היתי היה וכאן בבית הגדול אני כמעט מתה. ומה שהכי מעניין בעלי ממשיך לעבוד בחברה שבארץ ישראל דרח ינטרנאת . הקשר שלנו לא היתנתק כי המנהל רצה שהוא ימשיך.

תשובה

שלום וברכה,

welcome to israel

מקומם של היהודים הוא בארץ ישראל, וביהדות ישנה חשיבות רבה מאד לגור בארץ ישראל.

בקשר לסכנה, ה' שומר על עם ישראל, ורק מי שנגזר עליו למות, אז גם בחו"ל הוא ייהרג.

ותדעי, שכתב הגאון הרב יהונתן אייבשיץ זצ"ל, בספרו "אהבת יונתן" על ההפטרות בפרשת בלק: "דידוע, שעם ישראל יינצל ממלחמת גוג ומגוגבארץ ישראל, בזכות שלמרות שיעברו עליהם הרבה צרות, עם כל זאת לא יעזבו את ה' ואת ארץ הקודש".

יש לנו הבטחה, שמי שיגור בארץ ישראל דווקא, ולא יעזוב את הארץ בגלל הצרות, וגם ישמור תורה ומצוות, ולא יעזוב את ה', שינצל ממלחמת גוג ומגוג. ולכן כדאי לכל יהודי הגר בחו"ל לארוז את חפציו ולעלות לארץ ישראל, כדי שיינצל ממלחמת גוג ומגוג.

ברוכה הבאה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה