האם קיים חשש לזיהום במקווה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אני לאחר לידה ב"ה וצריכה לטבול. הבעיה היא שאני חוששת מאחר ובתחילת ההיריון התחלתי טיפולי דיאליזה (זהו חיבור, מעין צינורית בבית החזה שמחובר ישירות לכלי הדם וזה פתוח, מכוסה רק בפלסטר) וכששאלתי על טבילה נאמר לי שאיני יכולה לטבול מאחר ויש סכנה של זיהום בדם. אני מאוד מאוד רוצה לטבול וזה חשוב לי אבל יחד עם זאת זה סיכון בריאותי. יש לי תינוקת קטנטנה בבית ואני לא יכולה לחשוב מה יהיה אם כל טבילה אני מסתכנת בצורה כזו. מה עלי לעשות? אודה לתשובתך

תשובה

שלום וברכה

יש לסכם עם הבלנית שאת תטבלי ראשונה לפני כולן. כך לא יהיה כל חשש לזיהום, מאחר שהמים נקיים לחלוטין.

מלבד זאת ראי נא את מה שכתב החכם המקובל הירושלמי רבינו עובדיה הדאיה זצ"ל בספרו המפורסם שו"ת ישכיל עבדי (חלק ב - יו"ד סימן יג) וזה לשונו : "המקוואות והמעיינות הם מקווה טהרה לישראל לכל מין נגע ופגע, ונראים הדברים שיש בהם איזה סגולה רוחנית אשר היא מברחת ומרחקת כל מין טומאה שבעולם, ולא עוד אלא שמשרה ומשפעת על אותו הטמא שבא אליה רוח קדושה וטהרה, אשר בה לא תוסיף עוד אותה רוח הטומאה שהייתה בו לגשת אליו עוד הפעם. וסחור סחור לכרמא לא תקרב, ועינינו הרואות שכמה זבים וזבות נדות ויולדות טובלים במקוואות ובמעיינות וכן כמה חולים ובריאים טובלים יחד ומעולם לא נשמע שאיזה אחד נדבק בו איזה מחלה. מצד הטבילה .

וברור הדבר שהוא מטעם שכתבנו שיש בהם איזו סגולה. שאינה מקבלת שום חיידקים, ואדרבא היא מרחקת אותם, וממירה אותם ברוח קדוש וטהור. וכן שמעתי מקרוב בשם רופא אחד שבדק ובחן מי המקוואות שטובלים בהם. אם יש בהם איזה חיידקים. והודה ולא בוש כי השגחה אלוהית יש בהם כי למרות שהם כל כך עכורים וסרוחים לא נמצא בהם שום חיידק . ומכאן תשובה לאותם בזמנינו זה אשר נתפשט החופש בעולם בעוונותינו הרבים שנמנעים מלטבול במקווה מצד החיידקים, שאנשים הללו לא ידעו ולא הבינו.

כי במי המקוואות יש סגולה רוחנית שאין בטבעה לקבל שום נגע ופגע. ואדרבה היא מכבסת ומפשטת כל מין פגע רע והמר תמירנו ברוח קדושה וטהרה המוסיפה כוח ובריאות לאדם בגשם ורוח. ומכל שכן שמקרא מלא דבר הכתוב שומר מצווה לא ידע דבר רע ` עד כאן לשונו . אבל מה שכתב בדבריו שמי המקווה עכורים ולא נקיים, זה היה נכון בזמנו, כיום מי המקוואות נקיים להפליא, ויש הקפדה רבה על העניין שהמים יהיו נקיים מאוד, ומשקיעים כסף רב בהרבה שכלולים בכדי להביא את המקווה למצב נקי ביותר.

זה הרבה יותר מטופל בשים לב מאשר הבריכות הציבוריות >בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה