החזרת קרוב משפחה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום,לפני שאני מתחילה לשאול את שאלותיי,אני רוצה להודות מאוד לכל הרבנים בערוץ הידברות שמאוד חיזקו אותי.תודה רבה יש לי כמה שאלות ואני אשמח אם יענו לי עליהם: א.מצאתי בתוך צנצנת של סוכר נמלה קטנטנה,האם יש צורך לשפוך את כל הסוכר מהצנצנת? ב.מאוד התחזקתי אבל מידי פה יש לי מחשבות לא טובות וזה מציק מאוד.יש איזו תפילה מיוחדת שאפשר לומר כדי לסלק ממני את המחשבות הרעות? ברור לי שגם אני צריכה לעבוד על זה מאוד קשה ג.מוזיקה היא דבר שכולנו נהנים ממנו והייתי רוצה לדעת האם זה אסור לשמוע שירים בכל מיני שפות-ספרדית,אנגלית וכו´ למרות שלא מדובר בשירי כפירה? ד.אם אני אוכלת בבוקר פרוסת לחם עם חביתה זה נחשב יותר מכזית?כי אני תמיד מתלבטת האם לברך על זה. ד.בק"ש שעל המיטה האם צריך להגיד וידוי כל ערב? ה.יש לי אח חילוני בן 30 שאני מאוד רוצה לקרב אותו אבל רק לא יודעת איך בדיוק להתחיל, האם יש עצה שהרב יכול לייעץ לי? תודה רבה לכבוד הרב על הזמן וההקדשה

תשובה

שלום וברכה

1. אין צורך.

2. הזמן עושה את שלו! אמרו צדיקים, שבוץ שלא מזינים בו מים, מתייבש בסופו של דבר. תמשיכי בתורה ויראת שמיים ותפילה לבורא עולם ובעז"ה המחשבות ייעלמו לאיטם. כאשר באה מחשבה זרה יש לנסות להסיח את הדעת ברוגע לעניינים אחרים ואי אפשר לחשוב שתי מחשבות בבת אחת.

3. מותר.

4. פרוסת לחם יש בה יותר מכזית ויש לברך ברכת המזון. ראוי לאכול בערך עוד שליש פרוסה כדי שתוכלי שיעור כביצה וכך תוכלי לברך את הברכה "על נטילת ידיים" שאין מברכים על אכילה של פחות מכביצה.

5. תתני לו הרצאות יפות של הרב פנגר ושל הרב זמיר כהן.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה