שאל את הרב - כללי

איך אני יכולה להיפטר ממחשבות רעות?

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי שאלה חשובה ואשמח אם תוכל לענות לי עליה:

לפעמים יש לי מחשבות רעות על כל מיני אנשים ולפעמים על המשיח שלנו ועל הקדוש ברוך הוא, במחשבות האלו אני אומרת דברים רעים ולפעמים קללות ואני מתחילה להיכנס ללחץ כי אני לא רוצה לחשוב מחשבות רעות כאלה ולפעמים זה משפיע עליי ביומיום ורציתי לשאול איך אני יכולה להתגבר על זה כי אני כרגע מנסה כמה שאני יכולה לחשוב טוב ורק לפעמים זה עוזר, מה אני יוכל לעשות?

אני אשמח אם תוכל לעזור לי, תודה ויום נעים.

תשובה

שלום רב,

יש עצה מרבי יעקב ישראל קניבסקי זצ"ל (בעל הקהלות יעקב) בספר "עצות והדרכות" (הובא בשו"ת ודרשת וחקרת חלק א' חלק אורח חיים סימן יח) להתחזק בשמירת שבת כהלכתה, שזה מועיל מאוד לבטל מחשבות מהסוג הזה. וכתב עוד שלא יטפל כלל במחשבותיו לדון אם צודק כך או כך רק יעסוק בתורה ובמצוות, וברור בלא ספק שבמשך הזמן ייפטר מכל מיני מחשבות הרעות.

גם רבי אברהם יצחק הכהן קאהן זצ"ל (האדמו"ר מתולדות אהרן) בספר אסיפת מכתבים חלק ב' (סימן מא) כתב לאחד אשר סובל הרבה בעניין מחשבות נגד אמונה רח"ל, שהתיקון הוא לא לעשות שום עניין מאלו המחשבות כי הם הבל ואין בהם ממש, ויאמר פעם אחת ביום או פעם באיזה ימים עניין ביטול המחשבות שאומרים אחר התרת נדרים "הנני מוסר מודעה שכל מחשבה" וכו', ויכולים לומר זאת גם ביחידות בלי תיבת "לפניכם".

חזקי ואמצי מאוד,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מחשבותקללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה