מה ההבדל בין חזרה בתשובה לחזרה בתשובה מלאה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני בן 14 ויש לי כמה שאלות אשמח אם תענו על כולם. 1) מה ההבדל בין חזרה בתשובה לחזרה בתשובה מלאה? 2) מהו ההבדל בין דתי לבעל תשובה מבחינה רוחנית וגשמית? 3) אני בן 14, מניח תפילין, שומר שבת בבית חילוני, הולך לשיעורי גמרא פעמיים בשבוע ושומר שבת בבית חילוני (כמובן שגם בבית ספר חילוני), עכשיו שבערך הבנתם אותי אני מעוניין לדעת מהו המעמד הרוחני שלי ומהאי יכול לשפר כדי להיות בן עולם הבא? תודה.

תשובה

שלום וברכה

על כל יהודי להיות חוזר בתשובה וקשה לומר על מישהו שהוא כבר חזר בתשובה בצורה מלאה. אינני בקי כל כך בהגדרות ברחוב אבל בהגדרות של התורה כל היהודים צריכים לשמור את כל המצוות וכל מי שנכשל באי קיום מצווה כראוי יש לו לשוב בתשובה על מה שהוא עשה ולהמשיך לנסות להתעלות ולהתקרב אל בורא עולם.

אין ספק שאתה בדרך הנכונה ומשתדל לקיים מצוות, מעלתך גדולה מאוד שבזה שלמרות שאתה בבית שאינו מחנך לשמירת מצוות ואינו מוקיר את השבת כראוי ובכל זאת אתה זוכה להיות משומרי השבת וממקיימי המצוות. שכרך הרבה מאוד ומעלתך גבוהה ביותר. תפקידך כעת הוא להשתדל לשמור יותר ויותר מצוות ולהתקדם עוד ועוד כגון בברכה על האוכל בתפילות וכו' וכו'. ככל שתתקדם יותר תהיה קרוב יותר לשלימות נפשך ותזכה לשכר הרבה בעולם הזה ובעולם הבא ולקירבת אלוקים בצורה החזקה ביותר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה