שלום בית וענניני כספים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב השאלה שלי היא בנוגע לנושא הכספים בבית בין בני זוג אני מאוד קשורה לכספים כלומר די מעורבת בנושא וכמובן שגם בעלי כך שלעיתים זה יוצר ביננו ויכוחים אני מאוד חסכנית ולאחרונה נוצר ויכוח בגלל חנוכת בית שאנחנו צריכים לערוך אצלנו בבית לאחר 4 חודשים ויותר שאנחנו גרים בבית בעלי קונה כמה דברים שלדעתי מיותרים והמצב שלי כעת די רגיש כי אמי חולה במחלת הלוקמיה התגלה לפני כשבוע ולכן אין לי בכלל ראש לחנוכת הבית וגם אנחנו מאוד מצומצמים מבחינה כספית אנחנו מובטלים אני ובעלי ככה שהעניין מאוד עמוס עלי ומפריע לי שבעלי לא ניסה להבין אותי יותר...מה ניתן לעשות במקרים כאלו?תודה רבה...אשמח לקבל ברכה עבור אמי מורתי אסתר בת לואיזה.תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

הברכה נתונה לאימך אסתר בת לואיזה לרפואה שלימה בכל רנ"ב איבריה ושס"ה גידיה.

אם אין לכם כלל הכנסה בוודאי אין לעשות כרגע חנוכת הבית כאשר אין מאיפה לשלם. אולם אם הדבר יתכן מבחינה כספית ראוי לעשות כבר עכשיו את חנוכת הבית ולבקש מכל הנוכחים לומר כמה פרקי תהילים עבור אימך ולברכה ובעז"ה תפילת רבים תסייע מאוד לאימך.

באופן כללי מאחר ואת יודעת שאת חסכנית בצורה מיוחדת ואני מבין שאת יודעת שבעלך לא כל כך חסכן הרי שיש לשניכם להתחשב אחת בשני וכשם שאת דורשת מבעלך להתחשב בתכונותייך יש להתחשב בתכונותיו ולתת לו קצת מרווח שיוכל להוציא מעט כספים יותר מהמוכרח כדי שלא ירגיש חנוק מידי.

בהצלחה ובברכת מציאת פרנסה בריווח מהרה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה