האם באנו לעולם בעל כורחנו?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום וברכה , אם מלכתחילה הגעתי לעולם בעל כורחי והראו לי תסריט מדויק של חיי כגון לאיזה משפחה, תנאים סוציאלים, בריאות , רגישות וכו׳ והנשמה שלי לא רצתה לרדת לעולם ונאמר כבר שנוח לו לאדם שלא נברא, שאני מאוד מזדהה עם אימרה זו ,אז איפה באמת הבחירה שלי פה? זה כמו שייתנו לי סוכרייה ויגידו לי מתוקה או חמוצה? לא ביקשתי בכלל סוכרייה

תשובה

שלום וברכה

הא לך דברי הרבינו בחיי שמבאר שאתה הסכמת מרצונך הטוב לרדת לעולם (דברים כב' ח')
ענין המדרש הזה, כי כל הנבראים כולן נבראו בחפצם ורצונם והקב"ה הודיעם בראשית הבריאה כל עניניהם כולם וכל המקרים העתידים לבוא עליהם, וכן הודיעם ימי חייהם ומיתתם היאך תהיה, וכן ענין מזונותם אם בריוח אם בצער אם על ידי עצמן אם משל אחרים, וכן דרשו חז"ל (ראש השנה יא.) כל מעשה בראשית לדעתם נבראו לצביונם נבראו שנאמר (בראשית ב, א) וכל צבאם, והכל רצו וקבלו,

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים