מי היו המצרים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מי היו המצרים האם המצרים היו עם מיוחד שעד כדי כך האלוקים היה צריך להתערב ולעזור לנוולבקש מהעם היהודי לא לשכוח את יציאת מצרים לעולמים...הרי היו יש לנו אויבים גרועים לא פחות מהמצרים! ולכל אורך ההיסטוריה היהודית נתקלנו באויבים גרועים שניסו להשמיד את העם היהודי.לפי עניות דעתי כל אויבנו עד עצם היום הזה היו בני אנוש...האם המצרים היו כח עליון אשמח לקבל תשובה שתפקח את עיני ותאיר את דעתי. תודה מראש מירה

תשובה

שלום וברכה

המצרים היו אכן כפי המבואר בתורה, היו ערוות הארץ, דהיינו שהיו שיא הטומאה ושורש הקליפות ולכן לא היה יכול מלאך להיכנס לשם מגודל הקליפות אשר היו שולטות שם. זאץ ועוד כפי המבואר בדברי המקובלים נשמות עם ישראל היו שבויות שם בתוך הטומאה ובני יעקוב הוציאו אותם ובררו את נשמות עם ישראל מתוך הטומאה אך עדיין היו צריכים להוציאם מהארץ הטמאה הזו, ורק ה` היה יכול לעשות זאת.

ועוד טעם לאותו ומופתים הגדולים שעשה ה` ביציאת מצרים כמבואר בתורה שהכול היה במטרה להראות לעם ישראל שה` הוא האלוקים אין עוד מלבדו. וככתוב בתורה (1) ספר שמות פרק י (א) וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל משֶׁה בֹּא אֶל פַּרְעֹה כִּי אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת לִבּוֹ וְאֶת לֵב עֲבָדָיו לְמַעַן שִׁתִי אֹתֹתַי אֵלֶּה בְּקִרְבּוֹ: (ב) וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִנְךָ וּבֶן בִּנְךָ אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם וְאֶת אֹתֹתַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בָם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהֹוָה: ולכן לא רצה ה` לעשות זאת בדרך רגילה כי היו צריכים כל עם ישראל להכיר את ה`.

וזאת הסיבה שאנו מציינים את יציאת מצרים כי יציאת מצרים היה האירוע המכונן של עם ישראל, ואז הבדיל אותנו ה` מכל העמים באותות ובמופתים והוציאנו מעבדות לחירות, וראו כולם כי ה` הוא האלוקים אין עוד מלבדו ונתן לנו תא תורתו, ובמעמד הר סיני אמר לנו ספר שמות פרק כ (א) וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֵאמֹר: (ב) אָנֹכִי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים: בשעת יציאת מצרים הראה ה` לנו את כוחו ונפלאותיו ובכך ידענו שה` הוא האלוקים, ולכן עלינו לזכור זאת ולשננן זאת תמיד לעצמינו.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה