גילוגולי נשמות ותרומת איבירם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד צפיתי ברצאתו של הרב זמיר כהן בנושא גילוגלי נשמות ומאוד התחזקתי אך ברצוני לשאול שתי שאלות: 1. הבנתי שאין דבר כזה "המתת חסד" אך אם הרופאים באים ואומרים שהמוח מת אך החולה נושם אך ורק באמצעות מכונת הנשמה ובאים למשפחה ומבקשים רשות לנתק ואף מציינים שאין מה לעשות כי המוח מת האם זה מותר כי לפי מה שהבנתי אסור והאם הנשמה לא מתענה כי היא לא לכאן ולא לכאן מה קורה לה בזמן הזה אם בכלל יש תשובה. 2. לגבי תרומת איברים מה ההלכה אומרת בנדון הרי כ אם הנשמה היא נצחית והגוף הוא הלבוש אז האם זה קשור לתחיית המתיים ומצד שני כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. בברכת שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

כל זמן שהלב פועם עדיין אף שגזע המוח אינו פועל, עדיין חי הוא לכל דבריו, ולכן אין כל היתר לרצחו, אף אם נשמתו סובלת אין לכך היתר לרצחו, ולכן אסור לנתקו ממכשיר ההנשמה, .

ומאחר שהאדם מוגדר עדין כחי אסור לרצחו ולקצור מנו את הלב, כי אין דוחים נפש מפני נפש, ואין לנו להרוג את הנוטה למות כדאי להחיות אדם אחר, ואין דוחים נפש מפני נפש, וה` הטוב בעיניו יעשה. ולכן אין להוציא איברים ממי שליבו פועם עדיין. ואין לכך כל קשר לתחית המתים, ה` יכול להחיות מתים, גם אם ליבו לא נקבר איתו.

שבת שלום גם לך וחים ארוכים וטובים - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה