התלבטות בהמשך דרכי.רצון לחזור בתשובה.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני בחורה בת 19 שעד היום הגדירה את עצמה כדתייה.מתקופת הלימודים והשירות לאומי הייתי חזקה יותר יחסית לחברותי ולכן חשבתי שאני באמת באמת בסדר.הסתכלתי על החרדים כמחמירים לחינם וכשאנשים פרימיטיבים שנוהגים בהגזמה. לאחר שהשתחררתי מהשירות לאומי טסתי לארה"ב עם 3 חברות,עדיין הקפדתי על תפילה אחת ביום,שבת,כשרות ועקרונות אבל הרגשתי שאני מתרחקת מהיהדות ומהשם..שאין לי כבר כל כך הרבה קשר. חזרתי לארץ לפני חודשיים,לא ידעתי מה אני רוצה מעצמי.האם לעשות פסיכומטרי האם לחזור לעבוד הארה"ב האם לעבוד בארץ או להתחיל ללמוד כרגע אני עובדת עד אפריל והתכנון היה להתחיל פסיכומטרי באפריל. בשבוע שעבר הייתי בסמינר של צוהר בטבריה. הייתי בהרצאות של הרב זמיר כהן,הרב יצחק פנגר,הרב דניאל עשור,הרב משה קינן,הרב אריה שכטר ועוד רבים..חשבתי שאני חסינה להרצאות-פשוט ככה! כי באולפנא תמיד טחנו אותנו בהרצאות וזה כבר לא השפיע עלי..אבל בסמינר,ההרצאות היו מסוג אחר.סיפורים אישיים,הוכחת קיומו של הקב"ה,גלגולי נשמות,בינו לבינה..הנושאים האלו עניינו אותי מאוד ונגעו מאוד מאוד לליבי.נדהמתי מהעולם החרדי ופשוט הרגשתי שהנשמה שלי לא רוצה להתרחק מהמקום הזה.אך כמובן שהסמינר נגמר וצריך לחזור למציאות.אבל קשה לי! אני מרגישה שהייתה לי הזדמנות יוצאת דופן לקבל מהסמינר הזה ואני לא רוצה לפספס את ההזדמנות הזאת.בסמינר הרגשתי שאני מאושרת ומרגע שחזרתי לשגרה אני מבינה כמה אני באמת לא מאושרת.ניסיתי רבות למלא את החלל הריק שבליבי בטיסות,בהנאה,בכסף..וגיליתי שהקרבה להקב"ה היא שממלאת אותי. אבל אני מרגישה לבד.אני רוצה לעבור תהליך של חזרה בתשובה גמורה.בסמינר הבנתי שאני לא באמת דתייה כי אני עושה מה שנוח לי.ואף פעם לא העירו לי אלא להיפך נחשבתי בין ה"צדיקות". ביומיים האחרונים שחזרתי מהסמינר,אני מתפללת תפילת עמידה ויורדות לי דמעות בכל יום.אני לא רוצה לחזור לשגרה.אני כל כך רוצה להתחזק ואני מרגישה שאני לא מסוגלת לעשות את זה לבד.הלכתי מספר פעמים לשיעורי תורה במקום מגורי ולא התחברתי לזה ופשוט הפסקתי לבוא.לא ציפיתי שהסמינר יהיה שונה..אבל הוא כן היה. ההתלבטות שלי היא-מה אני אמורה לעשות בחיי התכוונתי ללמוד,לעשות פסיכומטרי אבל פתאום אין לי ראש לזה.והפתרון האידילי נראה לי כרגע ללכת למדרשה. כולם מסביבי אומרים לי שזה בזבוז זמן וחבל על הלימודים. מה עליי לעשות אני מצטערת על אורך המכתב..רציתי לפרט על מנת לקבל תשובה מדוייקת. תודה רבה מראש!אתם עושים עבודת קודש להקדיש לאנשים כמוני את הזמן הזה.

תשובה

שלום לך

בת ישראל היקרה כמה אני שמח לקרוא את דברייך, ברוך ה` שזכית למצוא את אושרך ביהדות ולהבין את העומק האמיתי של היהדות, אשר רק קירבת ה` היא הממלאת את האדם ונותנת לו את התכלית האמיתית לחיים. הפסיכומטרי איננו בורח ואפשר ללמוד במועד מאוחר יותר אבל את ההתעוררות הנפלאה הזאת עלייך לתפוס בשני ידיים, מאוד מאוד כדאי לך לעשות את אשר על ליבך ולהתמסר לתורה לזמן מה כדאי להתקרב לבורא עולם ולהפנים את כל אשר למדת בסמינר, ולהיות יהודייה כשרה כרצון ה`.

הלימודים במדרשה הם למען חיי הנצח שלך ולמען עולמך הרוחני , אין בזה חלילה איבוד זמן, הרי זאת כל המטרה למענה אנו חים, הפרנסה היא רק אמצעי לחיות כדאי למלא את המטרה שלמענה באנו לעולם, אך אין זו מטרה בפני עצמה למכיר את בוראו וידע את תפקידו בעולמו, ועל כן מה טוב שתאזרו כגיבור חלציך ותעשי את הטוב לך לחיותך כל הימים. אמנם לא כל הסובבים אותך זכו לדעת ולהבין את מה שאת זכית אבל אין זה משנה את האמת, ומי שרוצה להבין אותך תמליצי לו ללכת לסמינר של צוהר ובודאי הוא כבר יבין.

אני ממליץ לך לפנות לגב` אשכנזי מצוהר אשר את בוודאי מכירה טלפון ... שתכוון אותך לסמינר המתאים לך, או תשלחי לי את מס` הטלפון שלך ואחת מהמדריכות באירגונינו תכוון אותך למדררשה טובה ומתאימה. הרבה הצלחה וה` יתן לך את הדרך הנכונה ללכת בה ותזכי למלא את שאיפתך ולהיות יהודייה הנאמנה לבורא כרצונך הטוב.

בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה