צניעות ...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני מתחזקת המון.. שומרת שבת תהילים חגים וכו`..ברכות מזון..3סעודות בשבת.. וכו` .. גם צניעות אני משתדלת לשמור והתחלתי ללכת עם חצאיות.. הפסקתי ללכת עם ג`ינסים ועם גופיות, אבל כמה שאני משתדלת ולא לובשת צבעים אדומים, לא לובשת צמוד או חשוף..בנאדם אחד אומר לי שזה לא מספיק..ולפי ההלכות זה באמת לא מספיק.. ואני מרגישה שזה כבד עליי להשים גרביים של 40 דנייר.. לאחרונה גיליתי בוודאות ששיער פזור אסור, ואפילו את זה הצלחתי לקבל .. איפור אני מתאפרת עדין, ועקבים אני שמה כי נורא קשה לי בלי. אבל עדיין, אני לא מרגישה שאני יכולה להשים 40 דנייר ולהשים חצאית שתעבור ב 20 סנטימטר את הברך..ולא להשים חצאיות ג`ינס..כי האמת אני מרגישה שזה דיי מוגזם.. גם אם שמים חצאית שעוברת ת`ברך ב 10 סנטימטר, ושמה 15 או 20 דנייר גרביים..ומטופחת והכל, נחשבת צנועה ( לדעתי ) אבל הדעה שלי לא כל כך תשפיע בנושא הזה, כי יש הלכות ברוך ה` .. אני אשמח אם תוכל להגיד לי איך להתמודד או מה לעשות עם המצב שאני נמצאת בו, וגם לתת לי מספר הלכות של צניעות.. מה אסור, מה מותר, במה מקילים, במה מחמירים..

תשובה

שלום וברכה

הנני ממהר להשיב לך, כראוי לבת ישראל אשר קיבלה עליה את עול התורה והמצוות, ועושה נחת רוח ליוצרינו. אשרייך!!! כמה דברים הקרבת מעצמך לבורא עולם, כמה רבה הנחת רוח את גורמת לאבינו שבשמים. אשר בדור פרוץ כזה את מתחזקת כל כך בצניעות ובפרט בגיל שהיצר גובר אצל רוב בני אדם, ואת מתקרבת לאלוקייך במסירות נפש. אשרי העם שיש לו בנות שכאלו. איפור עדין אין בו כל חשש, ואת יכולה להמשיך ולהתאפר בעדינות לצורך הרגשתך האישית הטובה, ללא בעיה. וכן בבישום.

עקבים רגילים שאינם מושכים את העין גם כן אין בהם בעיה ואין בזה משום חוסר צניעות כלל. החצאית צריכה להיות ארוכה שגם בשעת ישיבה לא יתגלה הברך, ונסי את זה לפי גובה גופך ולפי צורת ישיבתך. הגרביים צריכים להיות בעובי שבשר הרגל לא יראה תחתיו, גרביים שחורות או כחולות אכן מספיק שיהיו 20 דנייר, אבל בגרביים בהירות יש ללבוש של 40 דנייר. אם הדבר קשה לך כעת את יכולה להמתין בדבר מעט, עד שתרגישי שאת כבר בשילה להיות לבושה כדין.

אכתוב לך את יסודות הצניעות ומזה תלמדי על כל הפרטים. הגוף כולו יש לו להיות מכוסה, לבד מהידים עד המרפק {ויש מחמירים עד כף היד, אבל אין צורך להחמיר בכך)וכן הפנים הצוואר שיער אישה פנויה יכולים להיות מגולות. כמו כן הרגל מהקרסול ומטה המיקל בדבר יש לו על מי לסמוך אם כי יש להחמיר בדבר. אין ללבוש בגדים המושכים את העין, או בגדים צמודים המבליטים את מבנה גופה של האשה. ובכך תזכי להצלחה רבה ולסייעתא דשמיא ובכל אשר תפני תצליחי. אם ישנן דברים שאינם מובהרים לך כל הצורך או שאת רומצה ממני עזרה נוספת, כיתבי לי ואשמח לענות לך בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה