שאל את הרב - כללי

אדם שמאבד רכוש, במה עליו להתחזק?

  • ז' אדר התשפ"א
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
לפני יומיים נסענו בעלי ואני ברכב בתנאי שלג לא סבירים כי היינו צריכים להגיע לחתונה של אח של בעלי ועשינו תאונה שהוציאה אותנו בנס ללא פגע!! אחרי שהבנו שהרכב הלך טוטאלוס החלטנו שאנו נמכור כחלפים או שנקנה רכב כזה ונעזר בו כחלפים אבל מקום התאונה היה מקום מוקף פלשתינים כך שעד שהגרר הגיע הרכב נגנב ואיבדנו כסף רציתי לדעת האם יש בספרים הקדושים פסוק או משהו שמזכיר למה אדם מאבד רכוש או במה צריך להתחזק / להשתפר עקב כך? תודה רבה רבה

תשובה

שלום רב,

אי אפשר לדעת בוודאות, אולם הכיוון יכול להיות לחפש ולבדוק אם אולי קיבלתם כסף לא כשר או יש לכם חוב כלפי אדם מסוים, וכמו שרואים בגמרא מסכת ברכות (דף ה עמוד ב) שרב הונא החמיצו לו ארבע מאות חביות יין, וחכמים אמרו לו לפשפש במעשיו, והתברר שזה היה בגלל שלא נתן לאריס את החלק שמגיע לו בזמורות הגפן, למרות שהאריס גנב אותו. ע"ש. 

כדאי גם לשים לב אם אתם אומרים תפילת הדרך כהלכה, וגומלים חסד עם הרכב עד כמה שיש באפשרותכם, שדברים אלו יכולים וראויים להגן עליכם שהנסיעה תהיה בטוחה מכל תאונה, לחיים טובים ולשלום.

ולגבי ברכת הגומל, לפי מנהג הספרדים אין לברך באופן שאירע לכם, ולפי מנהג האשכנזים יש לברך. וגם למנהג הספרדים שאין לברך, כמובן שיש להודות לה' יתברך. ונכון לומר שירה, כגון "מזמור לתודה" (נמצא בספר תהלים פרק ק) ו/או "נשמת כל חי".

ראי https://www.hidabroot.org/question/117662

המקום ימלא חסרונכם!

בשורות טובות,

הלל מאירס

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חיזוקרכושתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה