שלום שמי יהונתן מזל סרטן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ורציתי לדעת מה הניתוח של השם שלי, יחד עם המזל סרטן. תודה רבה על התשובה, ועל כל העבודה שאתם עושים, בזכותכם התקרבתי ליהדות.

תשובה

שלום וברכה

שם גדול ומיוחד הוא זה, שלוש מאותיות השם הויה ששמך, המשך השם נתן מורה על גודל כוח הנתינה שבך, שמך מורה על רמה רוחנית גבוהה מאוד. מזלך סרטן רגשות, רגשות, רגשות המליך אות אות ח` בראיה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם סרטן בעולם ותמוז בשנה והמסס בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) כמו בבריכה עמוקה ומסתורית של מים דוממים, עולם הרגשות שלנו מסתתר עמוק מתחת לפני השטח, לעיתים בעומק כה גדול שאנו עצמנו לא תמיד מודעים למה שצפון בו.

מתוך המעמקים הכהים הללו מפעיל עלינו עולם הרגשות השפעה רבת עוצמה שקשה לעמוד בפניו. לעיתים אנו עושים או נמנעים מעשיה עקב כוח המשיכה העז של רגשות חיוביים או שליליים, הרגשות אלו אינם רציונאליים. לא תמיד ניתן לצפות את בואם או לשלוט בהם. הם נשמעים למערכת חוקים משלהם. אנחנו משדרים אותם בתקשורת לא – מילולית, בשפת גוף, הבעות פנים ותחושה כללית שאנחנו מכנים "כימיה" לא מפני שאנו מבינים את אופן פעולתה אלא פשוט מהעדר שם יותר מוצלח. למרות אי הוודאות הצפונה, עולם הרגשות מהווה מרכיב חשוב מאוד באישיותנו. אדם נטול רגש הוא אדם מדוכא, חסר מעוף, שאיפה או יכולת יצירה.

חשוב לטפח באופן נכון את הרגשות אך להעמיד אותם תחת שליטת השכל. עולמו של הסרטן הוא עולם הרגשות, ועל כן הוא שייך לאלמנט המים. הכוכב השולט בו הוא הירח, אחראי לגאות והשפל של גופי המים. הסרטן משפיע על עולם החלומות, הוא שופע השפעה של דמיון, רגישות, אינטואיציה, נוסטלגיה, פגיעות, דאגה ומידה רבה של רומנטיקה. תקופת הסרטן היא הזמן שבה מתגברת בקרבנו הצד הרגשי. שימוש נכון ומושכל ברגשותינו הוא המפתח לחיים בריאים, מאוזנים ויפים. סביבתו של הסרטן שופעת אהבה ואור. היעד הוא להגיע לשילוב של שלל הרגשות המתרוצצים בקרבנו, שילוב המוליד את הרגש החיוני והחשוב מכל – רגש השמחה.

בברכה והמשך בהתחזקותך עלה והצלח שבת שלום -בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה