הלכות ומנהגים

מי שקם בבוקר וחוזר לישון, מתי יברך על נטילת ידיים?

  • ג' שבט התשפ"א 
אא

שאלה

הרב אני קם ב-6 בבוקר לעשות שירותים ואז חוזר לישון
האם כשאני עושה נטילה אני צריך לברך על נטילת ידיים??
אפשר בבקשה מקורות??
כפרה עליך הרב תודה!!

תשובה

שבוע טוב,

נראה שתברך אחרי הקימה הסופית שלך.

מקורות: כתב בספר אור לציון חלק ב' (פרק א תשובה ב) שמי שקם באמצע הלילה לעשות צרכיו, ובדעתו להמשיך לישן מיד, יטול ידיו בלא ברכת נטילת ידיים, ובבוקר יטול שנית עם ברכה. ובהערה שם ביאר, שכיוון שנחלקו הפוסקים אם צריך לברך שנית כשקם בבוקר ועושה צרכיו, על כן טוב שלא יברך כעת, ויברך רק בבוקר. ע"ש. ונראה שהוא הדין במקרה שלך, שהרי כתב השלחן ערוך (סימן ד סעיף טו) ישן ביום, יש להסתפק אם צריך לערות מים עליהם שלוש פעמים. וכתב על זה הרמ"א: ויטלם בלא ברכה. ע"כ. ונמצא שלא מברכים על שינה ביום מכח הכלל "ספק ברכות להקל", ואם כן עדיף שתברך אחרי הקימה הסופית, וזה יפטור גם את השינה של היום.

בברכה,

הלל מאירס

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםנטילת ידיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים