חזרה בתשובה!!!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני וחבר שלי חוזרים בתשובה ועומדים להתחתן בתקופה הקרובה בע"ה. אימי שאינה אישה מאמינה מתנגדת בתוקף לעניין החתונה ולא הכי מתלהבת שאני חוזרת בתשובה, זה מגיע למצבים שהיא לא ישנה בלילות מאיימת שלא תגיע לחתונה ואם אני אתחתן אני יכולה לשכוח ממנה. ממש קשה לי עם כל המצב הזה ואני באמת לא יודעת מה לעשות, בנוסף אציין שאימי אישה לא רגועה ונוטה להתעצבן מכל דבר, מה שגורם להתרחקות בינינו במיוחד שחזרתי בתשובה. אני מאוד אוהבת אותה והיא מאוד חשובה לי.ניסיתי לדבר איתה כמה פעמים אבל זה פשוט כמו לדבר לקיר אני משתדלת להתפלל על זה כמה שיותר. אני אשמח אם תוכלו לתת לי איזושהי עצה בשביל שאני אוכל להרגיע את המצב ולמנוע את האי נעימות שנוצרת ביני לבין אימי,בין חברי ואימי ובין אימי למשפחה של חבר שלי(שאיתם אגב אני מסתדרת נפלא). בתודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

בוודאי אין לך לוותר על אושרך ועל אמונתך וחי הנצח שלך, עבור אימך. ההלכה קובעת גם במקרה ואימך היתה דתיה נלהבת והיתה מתנגדת לחתונה מכל סיבה שהיא אין לך חובה לציית לה, בחייך האישיים. ועל אחת כמה וכמה, שאת הולכת לבנות בית נאמן לה` ולתורתו, בוודאי אין לך לציית לה ולעזוב את יהדותך, בגלל כעסה או אי הסכמתה, והדברים בוודאי ברורים לך.

אני חושב שאם תודיעי לה בעדינות שלא יעזרי לה כל איומיה, ואת בוחרת לעצמך את דרכך, ואם היא תרצה היא שתבוא לחתונה ותשמחי מאוד, ואם לא את תצטערי אך הדבר לא ישנה את עמדתך ואת דרכך, וההפסד כולו יהיה שלה, וללא הסברים על דרכך, אלא החוורת הענין בצורה ברוה ללא מקום לויכוח. אני מאמין שהיא תרכין ראש ותתרגל לחיות עם זה, ובוודאי לא תנתק את הקשר איתך.

בהצלחה רבה, וקבלי נא את ברכותי מקרב לב לרגל נישואיך ויהי רצון שתבני בנין עדי עד ותזכי לראות דורות ישרים ומבורכים, וכל חייך יעברו באושר רב, והשכינה תהיה שרויה ביניכם. אכי"ר. חיקי ואמצי!!

בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה