התאמה זוגית, בטחון ויראת שמים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ברצוני לשאול האם ניתן להתפשר בנושא יראת שמים וכוונתי היא שהאחת רוחנית והשני גשמי למרות שהוא אדם דתי חובש כיפה בלבד ואני הייתי רוצה יותר מזה שילך לשיעור תורה מלבד הפרנסה וילבש ציצית. בזמן ההיכרות שלי עימו קיבלתי על עצמי בלי נדר שברצוני לשים כיסוי ראש לאחר שאתחתן בע"ה אך תגובתו היתה לא כמו שחשבתי די שלילית ואמר לי שהוא יקבל אותי גם אם מכנסים. הנני בעלת תשובה ועשיתי דרך כול כך ארוכה לא בשביל שאכיר בחור והוא יואמר לי דברים אלו. הוא סיים את הקשר כיוון שטען שהוא " לא סגור על עצמו" הוא שצריך לקבל החלטה יצאנו 12 מפגשים שזה כבר הרבה מבחינתי. אני רוצה אדם יראה שמים ושנוכל ביחד להתחזק וכאן הרגשתי שהאמונה ירדה האם נכשלתי באמונה חשוב לציין שמאז הפרדה קיבלתי ביטחון בשם ולא רק אמונה שהתחזקה אני ממשיכה להתפלל אך שאלתי שאצטרך לבחור האם זה נכון מצידי לשלול אדם על יראת שמים כי אין לי זכות כזאת אסור לי להיתעלות מעל אדם אחר בגלל שאני מתחזקת ברוך השם אודה על התשובות בברכת שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

הדבר ברור שאין לך לוותר על חיי נצח בשביל אהבה כזאת או אחרת, וברור שאין זה זיווגך, וברו שאת יכולה להרגיש קרובה יותר אל ה` מי שאינו שומר מצוות ולכן אין לך להתפשר כלל על יראת שמים אי כיסוי הראש הוא איסור חמור מן התורה למה תחטאי בגלל גבר כלשהוא, הוא לא יעזר לך להתקרב אל ה`.

אין לך לוותר בשום אופן על קוצו של יוד בשביל גבר כלשהוא.. את ממש צודקת עשית דרך ארוכה, ואין שום הצדקה לוותר על כך. ברור שהזיווג משמים, ואין ספק שה` לא מזמן לך שידוך כדי שתעברי על מצותיו, ההתחזקות שלך בבטחון מבורכת מאוד, ותעזור לך מאוד בשיקולייך בפגישותיך הבאות.

שבת שלום לך - בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה