מה נדרש מבת ישראל בחיי היום יום?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שוב שלום! ברצוני לשאול כמה דברים: אני שומעת הרבה את השאלה "נשאת ונתת באמונה" כאחת משלושת השאלות וברצוני לדעת מה פירושה-איך אפשר לעשות מו"מ באמונה מה הדרישות מבת ישראל בחיי היומיום-חוץ מלהתפלל, לברך ולהתלבש בצניעות שאלה נוספת היא בקשר לנטילת ידיים. בערב שבת בקידוש אבי הולך ליטול ידיים ועושה את זה בלי נטלה וגם לא בטוח שלפי ההלכה (הוא אולי לא מודע לכך) האם הברכה שהוא מברך היא לבטלה אני באופן אישי לא עונה אמן לברכתו ונוטלת לעצמי ביחד עם כולם מה עליי לעשות בנוגע לזה להעיר לו ואם כן-איך!

תשובה

שלום וברכה

נשאת ונתת באמונה הכונה בהגינות וביושר. לבד מקיום כל המצות ובכללם גם החדרת האמונה וירת ה` ואהבתו יש לאשה תפקיד מיוחד האשה קיבלה את התפקיד החשוב ביותר - לבנות את הריקמה הפנימית של העם היהודי. היא מעצבת את אופיים וחינוכם של הילדים, היא קובעת את אופיו של הבית, היא יוצרת, למעשה, את מהות החיים עצמם.

וטוב מאוד את נוהגת שאינך עונה אמן אחר ברכות אביך, כי ללא נטלח אכן הברכה לבטלה ואת יכולה לומר לו בדרך כבוד אבא ראה מצאתי בספר פלוני שחייבים ליטול ידים דווקא בכלי, אולי תברר אצל רב אם זה ברור בלי מחלוקת בדבר. בברכת הצלחה רבה חודש טוב ושבת שלום - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה