למה אנחנו לא מתאהבים במורשת שלנו?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

כפי שאני רואה את זה יש לנו עוד דרך ארוכה להיות מחוברים לדת כמו הגויים - אמריקה,למרות ההבדל הבלתי ניתן לשינוי שאנחנו יהודים והם קרויים גויים. למה אנחנו לא מתאהבים בשפה,בשירים,בחגים,במה שהתורה מצווה ואומרת לנו הרי השינוי שלנו יהיה עצום,זה מתחיל בזה ומסתיים בתוצאות אמיתיות נראות לעין. עכשיו אני יסביר את עצמי.התורה אומרת לנו שתי דברים חשובים:1.שמהאמונה מתחיל הכול וזה בעצם אומר שלפני שמגיעים לאיזה נקודה בחיים צריך קודם כל להאמין,2.שאם אתה לא עוזר לעצמך, אלוהים לא יעזור לך. אז ממה שאני מבין שאם נאמין ונתאהב במורשת,בשפה,במה שהתורה מצווה בתור עם,משם כבר הדרך קלה כדאי לעשות את השינוי שאמריקה לפי דעתי כבר הגיעה, ואם לא נעזור לעצמנו להגיע לשם אפילו אלוהים לא יעזור לנו,זתאמרת שאנחנו צריכים לעשות את זה לבד.

תשובה

שלום וברכה

כמה דבריך נכוחים ואמיתים אם אנחנו לא נחנך את בנינו לתורה וליהדות, אף אחד לא יעשה לנו את זה, ואמרו חכמים הכול בידי שמים חוץ מיראת שמים, דהיינו האלוקים לא מתערב בענייני רוחניות ודת והבחירה חופשית לגמרי בענין זה.

וקריאתך צריכה להדהד בראש כל חוצות ובעיקר למחנכי הדור הצעיר, בואו להכיר את יהדותכם ואת חגיכם.

בברכה - בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים