כמה שורות מגוי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, לאחרונה התחלתי להתעניין מאוד בתורה ויהדות למרות שאני גוי (אמי לא יהודייה) ומספר שאלות יש לי. 1.לפי מה שהבנתי כל נשמה מתגלגלת למציאות שונה ולחיים שונים כל פעם לאחר מוות האדם. האם זה אומר שמי שגוי בחיים אלה יכול להיוולד יהודי בחיים שאחרי או להפך אם כן, זה אומר שאפילו האויבים הגדולים ביותר שקמו נגד עם ישראל יכולים להיוולד יהודים בגילגול שאחרי 2.לאחר הגאולה ובואו של המשיח הבנתי שאלוהים ידון כל 1 ולא יהיה יותר רוע וסבל במציאות החדשה. השאלה שלי היא מה גורל הנשמות שנכשלו ולא הצליחו לתקן את עצמן בעולם אף פעם מה דינן לאחר מלחמת גוג ומגוג האם ישלחו לגיהנום לנצח או יעלמו מוסבר גם שאלוהים יעלה לתחייה את כל אוייבי ישראל לדין לאחר המלחמת גוג ומגוג ויעניש אותם, אבל אין זה אפשרי שהיטלר, המן ואוייבים רבים אחרים שיפרו ותיקנו את נשמתם לאחר המוות בגלגולים שאחרי האם זה בלתי אפשרי שאוייב כדוגמת היטלר נולד בתור יהודי לאחר המוות והגיע לגדולה או אפילו לא בתור יהודי, ושילם את מחירו ותיקן בגלגול שאחרי איך זה יתכן שאלוהים יעלה אותו לאחר מלחמת גוג ומגוג, יעניש אותו ויראה לו את שמחת העם היהודי אם יתכן שתיקן את עצמו וגאל את נשמתו 3.לאחר מלחמת גוג ומגוג ואחרי שכל הצדיקים יעלו לגן עדן להתקיים בחיק אלוהים לנצח מה יהיה תכליתו של העולם לא יהיה מה לתקן, לייצור ולשנות אלה רק להתקיים בחיק אלוהים לנצח נצחים מה גורלם של הגויים בזמן זה אציין שצפיתי בקטעי וידיאו רבים של רבנים באינטרנט ונהנתי נורא מכל רגע.. במיוחד בהסברים והרצאות של הרב זמיר כהן שריתק אותי שעות רבות למסך וגרם לי להסתכל על העולם והמציאות באור שונה, ואף גרם לי לשנות את התנהגותי לטובה. לא האמנתי באלוהים ותמיד זילזלתי ביהדות ולעגתי לחרדים בגלל ראייה מוטעית והשפעת הסביבה. ועכשיו אני מנסה לתקן את דרכיי. אני בן 19 וחושב להתגייר בעוד מספר שנים כשלא יהיה תלוי בהוריי. ובנתיים מנסה לקיים כמה שיותר מצוות ולכפר על החטאים הרבים שעשיתי בעברי. אשמח לקבל תשובות בהקדם ותודה רבה מראש!! אמשיך לעיין באתר ולשמוע דבריי חכמים באינטרנט.

תשובה

שלום וברכה

לפי גילויי גדולי המקובלים יהודי המקיים יחסי אישות עם אשת אביו מתגלגל בגוי, ואילו המקיים יחסי אישות עם אשה נידה מתגלגל בגויה. לעומת זאת, נשמת גוי אינה מתגלגלת בשום אופן ביהודי, אם הגיעה שעתו של נשמת הגוי להיכנס אל הקדושה, הרי שהגוי עצמו מתגייר, ובגירות הוא מקבל נשמה יהודית מאוצר מיוחד של נשמות גרים, אבל נשמת גוי לא תתגלגל בשום אופן בזרע איש יהודי.

ב. אכן, לא יהיה סבל ורוע בעולם שאחרי הגאולה, כך כתב הרמב"ם (הלכות מלכים פרק יב): "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד, ...וזה שנאמר בישעיה `וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ`, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי הגויים המשולים כזאב ונמר שנאמר זאב ערבות ישדדם ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל, שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".

הנשמות שנכשלו והרעו לישראל וכן פושעי ישראל במידה חמורה ביותר עליהן נאמר הכתוב הבא (ישעיה פרק סו כד): "וְיָצְאוּ וְרָאוּ בְּפִגְרֵי הָאֲנָשִׁים הַפֹּשְׁעִים בִּי כִּי תוֹלַעְתָּם לֹא תָמוּת וְאִשָּׁם לֹא תִכְבֶּה וְהָיוּ דֵרָאוֹן לְכָל בָּשָׂר". וכך מתחלק העניין בדברי חז"ל (תלמוד בבלי מסכת ראש השנה דף יזא): "פושעי ישראל בגופן ופושעי אומות העולם בגופן, יורדין לגיהנם ונידונין בה שנים עשר חודש, לאחר שנים עשר חודש גופן כלה ונשמתן נשרפת ורוח מפזרתן תחת כפות רגלי צדיקים, שנאמר ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם. אבל המינין והמסורות והאפיקורסים שכפרו בתורה ושכפרו בתחיית המתים ושפירשו מדרכי צבור ושנתנו חיתיתם בארץ חיים ושחטאו והחטיאו את הרבים כגון ירבעם בן נבט וחביריו יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות שנאמר ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי וגו` גיהנם כלה והן אינן כלין".

ג. אפשרות התיקון על ידי גלגול הוא זכות, והרבה נשמות ממתינות זמן רב בעולמות `תוהו`, עד שהן מקבלות את הזכות לתקן בגלגול נוסף. מסתבר שאדם כמו היטלר -התגלמות השטן-, שהרשיע את מעשיו יותר מכל באי עולם, לא קיבל ולא יקבל את הזכות של אפשרות התיקון בגלגול, וכך גם חבריו הרשעים מדורי דורות שהפעילו את מכונת ההשמדה וההשחתה בעולם הזה כולם נידונים כפי שמתאים להם, וכמפורט עונשו המדוייק היום יומי של טיטוס הרשע, בלעם הרשע, ישו הנוצרי, בתלמוד הבבלי מסכת גיטין, גם אחרי אלפי שנים אחרי מותו של בלעם. ד. גורלם של הגויים שישארו אחרי מלחמת גוג ומגוג תהיה כפי מה שהבאתי מדברי הרמב"ם הנ"ל: "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד".

זוהי המטרה האחרונה של הבריאה כולה לשבת כמו אדם הראשון בגן עדן לפני הטא וליהנות מזיו השכינה שיבהיק אורו לכל באי עולם, ההנאה מזיו השכינה היא היא ההתעסקות ב`לדעת את השם` ככל שמשיגים בזה השגה עמוקה יותר הנפש מתמלאת בעונג שלא ניתן לתאר ולשער. אשריך שאתה מכיר באמת הנצחית השייכת לא רק ליהודים אלא לכל באי עולם, ותפקיד היהודים בעולם היא אכן להביא את דבר ה` על פני כל הגלובוס לכל העמים אשר תחת השמיים. לא לגייר אותם, אלא ללמד אותם לעבוד את ה` כפי שגוי צריך לעבוד את הקב"ה, בקיום שבע המצוות האוניברסליות מפני שמשה רבינו כך נצטווה, [זה נקודה חשובה ביותר, כי לדעת הרמב"ם החלק בעולם הבא המובטח לאומות העולם השומרים שבע מצוות אינו אלא אם כן הם מקיימים את המצוות בגין ציוויו של משה רבינו, ולא מפני הסברא האנושית]. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה