מה מספר הילדים האידיאלי על פי התורה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, כבוד הרב אני שומע בהרצאות שונות על זוגיות ונשואין דעות שונות: למשל: אחד אומר לדבר עם האישה כמה שיותר, השני אומר לא להרבות שיחה עם האישה. מהם הוראות ההפעלה המדוייקות שאלוהים השאיר לנו בתורה, כיצד להתנהג עם האישה איך לדבר איתה על מה לדבר איתה באיזה מינון לדבר איתה לאיזה רמת פתיחות להגיע איתה האם שיחות נפש חשובות בין בני הזוג מה מספר הילדים האידיאלי על פי התורה אשמח לקבל תשובה מפורטת בברכת יום טוב

תשובה

שלום וברכה

יש לדבר עם האשה ככל המצורך, ואל תרבה שיחה עם האשה אמור על דברי חיבה בשעת נידתה. יש לשוחח עם האשה על כל נושא, ובכתובה מתחייבים שלא להעלים מהאשה דבר, ולכן לא יעלים מאשתו, לא מעניני הבית, ולא מעניינים אחרים, אך מבואר בגמ` שאם ביישהו חביריו בבבית הכנסת לא יספר זאת לאשתו. וכן לא ישתף אתו בעבר אם הוא לא טוב.

שיחות נפש הם חיוניות מאוד ועל הבעל לשתף את האשה וכן האשה את הבעל בלבטיו ובקשייו ולהתייעץ איתה ועל כך מובא בגמ` חכמת נשים בנתה ביתה. מספר הילדים עפ"י התורה אין לה כל הגבלה, ויש להביא ילדים ככל היכולת הנפשית של האם, וככל שהבורא נותן. וכמבואר בגמ` ר` יהושע אומר נשא אשה בילדותו ישא בזקנותו היו לו בנים בילדותו יהיו לו בנים בזקנותו שנאמר בַּבֹּקֶר זְרַע אֶת זַרְעֶךָ וְלָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ כִּי אֵינְךָ יוֹדֵע אֵי זֶה יִכְשָׁר, לעולם לא נדע מיהוא הבן שיביא לנו את נחת בעולם הזה ובעולם הבא.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה