האם יש חיוב להתחתן?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שמי דוד נולדתי בתאריך 10.09.1980 אני מזל בתולה ורציתי לדעת מה זה אומר. ולגבי נשואים אני לא מצאתי את האישה שמתאימה לי ולמען האמת אני כבר הפסקתי לחפש והתרגלתי להיות לבד וטוב לי ככה בלי דאגות.. האם התורה מתירה לאדם לחיות ככה והאם יש קשר למזל שלי שהוא בעצם בתולה שאני לא יתחתן זה הפירוש של זה אבקש לשלוח את התשובה אך ורק לאימייל בלבד.... אשמח אם תענה על שאלותי או אם תרצה לדבר איתי בהקדם האפשרי תודה ולהתראות....

תשובה

שלום רב

לבני כל המזלות קבעה התורה ברורות שלא טוב היות האדם לבדו, הבדידות אם כל חטאת, וסופה להביא את האדם לדיכאון ח"ו, יש צורך בסיסי לאדם להיות קשור עם סביבתו ולהתרחק מהבדידות שמוביל לתגובות קשות. זהו צורך שנטבע בו מאחר ועל מנת שיעצים את אישיותו ויבנה את ייחודה בעולם הוא זקוק להיטיב עם הבריות, ככל שהאדם טוב עם אחרים ומתמודד עם הקשיים הנולדים מעצם ההתקשרות איתם הוא מביא לידי ביטוי את האור החיובי שבאדם ומעצים אותו עשרת מונים.

המצווה הראשונה ביהדות בסדר מצוות התורה היא מצוות פרייה ורבייה, מצווה זו מהווה בסיס לקיום העולם, אך הינה תוצאה של התקשרות האדם לסביבתו, כשהקשר הקרוב ביותר לו הוא זקוק על מנת שיהווה התמודדות בכל רגע מרגעי חייו עם יעודו להיטיב ולהיות טוב – הוא קשר הנישואין, שעל חסרונו נאמר לא טוב היות האדם לבדו.

קשר הנישואין הוא הביטוי הגבוה ביותר בעבודת האדם בהתקשרותו עם סביבתו פיזית ורגשית, ישנם קשרים אחרים טבעיים המשותפים לכל יצור חי הם קשרי הנולדים ומולידיהם, אשר אינם נתונים לעבודה אישית, אהבת אם לילדיה היא אהבה שמטבעה אינה תלויה בדבר, עבודת האדם בהעצמת אשיותו על ידי התקשרותו עם סביבתו היא בכך שמקרב את עצמו לאותה הרגשת אם הטבעית האוהבת ללא קשר לנסיבות.

ככל שמושא ההתקשרות קרוב יותר, ההשקעה הנדרשת גדולה יותר, ולכן בקשר הנישואין שהוא בעל הצפיות הגדולות ביותר טמונה גם ההשקעה רבת האחריות שכובד משקלה גדול יותר מההשקעה בקשרים אחרים שנזקק האדם לקשור בחייו, ויותר מכך, קשר הנשואין הוא קשר האוהבים הנקשרים לא רק בגופם כקשרי האחים, אלא קשר נפשי עמוק ששורשו מטבע ברייתם, קשר המצריך בנייה וחיבור בין חלקי הנפש הרבים.

אף אם זה נראה לך על פניו שזה קל יותר ומשוחרר יותר לחיות לבד, דע לך שהוא קל בהתחלה אבל כבד מאוד בהמשך, ככל שתתבגר ותתקדם בסולם השנים תכיר בטעות שבקביעה שכדאי להיות לבד, ולא צריך להרחיק לכת בהתבוננות עד לימי הזקנה שאז החיים קשים מנשוא ללא משפחה קרובה כילדים ונכדים, ומנגד עד כמה החיים מלאי משמעות אצל אלו שהשכילו בצעירותם לקבל עליהם עול אשה ובנים.

חזור בך אחי, בחור בן 28 בתחילת דרכו, צעיר מדי בכדי להחליט שלא מצאת את האשה המתאימה לך, לכל אחד יש את האחת שלו, המשך בהשתדלות המתאימה ואל תתייאש, היא נמצאת לא רחוק ממך, ואל תעצום את עיניך, וגם אל תגביה אותם להסתכל רק גבוה, כך אמרו חז"ל `נחית דרגא ונסיב איתתא`.

ממתין לבשורות טובות - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה