מה משמעות השם ליבנת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום קוראים לי ליבנת ואני מזל עקרב וממש הייתי רוצה לדעת את משמעות השם שלי והמזל! אני ממש מקפידה לכתוב את השם שלי עם האות י`

תשובה

שלום וברכה

השם ליבנת מורה על בנין כוח רב יש לך בבנין אישיותך ובבנין העולם כולו – עולם חסד יבנה – שמך בגימטריא "עֹשִׂים חֶסֶד" ותמיד יהיה השלום שוכן בסביבתך כגימטריא של שמך "שָׁלוֹם עַד בְּלִי" די, ובעז"ה תזכי לבנים מאירים בתורה כי הלא שמך בגימטריא "ותלד בן" מזלך עקרב שבו האות נון מאוד דומיננטית, אבל בכוח האות יוד לקחת את האדם לדרגות רוחניות גבוהות ולהשתמש בתכונתיו לטובה, להתחזק בתורה ובמצות ללא התמהמהות יתירה.

מזל עקרב- קנה לך חבר המליך אות נ` בריח וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם עקרב בעולם ומרחשוון בשנה וקיבה בנפש זכר ונקבה ספר היצירה) העקרב שייך לאלמנט המים, המסמל את עולם הרגשות. יש בו אנרגיה רגשית שופעת והוא מסוגל להסתער בהצלחה על משימות מורכבות וקשות, להתמיד בדרכו ולזכות להצלחה.

אולם קיים גם פן שלילי במרץ הרב בו ניחן העקרב. לא אחת עשוי המרץ הזה להוביל אותו לבחירות פזיזות ולמעשים חסרי אחריות ושליטה. מקור הבעיה בכך שהאדם זקוק לביקורת בונה על מנת לצמוח ולעקרב קשה לקבל ביקורת. יש בעקרב נטייה מסוימת לאכזריות ולגאווה. שתי התכונות הללו שלובות יחדיו. הגאווה גורמת לו שיראה רק את עצמו וינהג בזרות כלפי זולתו. כאשר הזולת נחשב זר אין קושי לדרוס אותו או לעולל לו כל רע שכן אין הוא אדם אלא "זר".

מתוך השילוב המזיק – גאווה ואכזריות, נקל לאדם ליפול אל הכעס. למרות נטיות אלו אסור לעקרב להיכנע לדחפים ההרסניים הללו. אדרבא, הן מזמנות לו אתגר בעבודת המידות אשר עם יעמוד בה תאפשר לו לטהר ולזקק את האנרגיות המתפרצות שלו כך שיפעלו אך ורק לתועלת הטוב. חז"ל המליצו לאדם: "קנה לך חבר" – לא לצורך בילויים משותפים אלא כאמצעי חיוני לבנין אישיות האדם. רק חבר קרוב מסוגל לעמוד על טעויות האדם, לרסן את ההתפרצויות הבלתי מחושבות שלו ולהוות משקל נגד ליצר ההרס אשר בו.

קבלת ביקורת בונה מחבר מחייבת מידה מסוימת של התבטלות עצמית וענווה. מתוך קבלת ביקורת על עצמו להכיר כי אף אחד אינו מושלם. הוא מצמצם את ביקורתו כלפי אחרים ולומד אפילו לסלוח. זמן עקרב הוא הזמן בו גוברת בתוכנו הביקורתיות, השנאה והכעס. נוח וקל להיכנע לפיתוי ולתת דרור לרגשות השלילים הגועשים בקרבנו, אך אם נדע לחסום בעוד מועד את הנחשול המתפרץ, נוכל להפוך את יצר ההרס של העקרב ליצר בניין וצמיחה!

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה