שו"ת שבועות

בעיה קשה דחוף (למחר)

  • ה' סיון התש"פ
אא

שאלה

הרב יש לי שאלה אני מנסה להתחזק ואני בן 17 ההורים שלי אמרו אם הם מביאים לי את האוטו אתמול לטייל עם חברים אז אני חייב ללכת איתם מחר בערב חג כלומר בזמן היום טוב של שבעות לדודה שלי(לצערי הרב לא יכלתי להתמודד עם הפיתוי ונכשלתי).אם אני לא ילך זה יגרום למריבה עם ההורים שלי ואמא שלי אמרה שהיא תבכה אם אני לא יבוא כי קשה לה עם כל ההתחזקות שלי. השאלה שלי היא כזאת האם יש היתר בגלל כל מה שאמרתי ללכת ולחלל יום טוב(וגם לא אני זה שנוהג באוטו)? אם לא יש לך אולי עצה מה לעשות(ניסתי להסביר להורי על המצב לא הצלחתי שנם יבינו אותי)?

תשובה

שלום וברכה

תסביר להורים שלך שאתה לא מסוגל ביום שבורא עולם עמד בהר סיני וציווה לנו לשמור שבת שבאותו יום תסע ברכב, זה לא אפשרי עבורך ושאין לה להצטער שהבן שלה הולך בדרך התורה ובוודאי שאתה תקפיד תמיד גם ע הדיבר של כבד את אביך ואת אמך בכל דבר ועניין ובלבש שלא יסתור את התורה.

חילול שבת בגלל צווי ההורים הוא הדבר הכי רע שאתה יכול לעשות להורים האוהבים שלך, זה פגיעה בהם והחטא הזה הוא גדול מאוד עבור ההורים ואתה לא מסוגל לגרום להם נזק כזה גדול. כל זמן שאדם חוטא לעצמו יש לו תירוץ שקשה לו וכדו', אבל להחטיא אחרים על זה  כבר לא מתקבל שום תירוץ בשמים

תהיה חזק בדעתך ותראה ישועות.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כיבוד הוריםחג השבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה