הלכות ומנהגים

איך אפשר לצוות על אהבת ה’, הרי אדם לא שולט ברגש שלו?

  • ב' ניסן התש"פ 
אא

שאלה

היי,
1. בקריאת שמע ובתנ"ך כתוב: "אשר אנכי מצוה אתכם היום לאהבה את ה' אלוקיכם ולעבדו בכל  לבבכם ובכל נפשכם".

רציתי לשאול האם הכוונה שאנו מצווים לאהוב את ה'? אם כן, איך זה הגיוני? הרי אדם לא שולט ברגש שלו... והרבה פעמים במיוחד בתחילת הדרך אנשים לא מסוגלים להרגיש עדיין את האהבה וכו' מה עושים אותם אנשים?

2. שמעתי שיש חלק שאומרים שצריך להגיד סליחות בתקופה הזו? זה נכון? אם כן אשמח לקבל פרטים...
תודה!

תשובה

שלום רב,

1. האדם מצווה על אהבת ה', וזה בהישג ידו, וכמו שכתב הרמב"ם (הלכות יסודי התורה פרק ב הלכה א) הקל הנכבד והנורא הזה מצוה לאוהבו וליראה ממנו, שנאמר "ואהבת את ה' אלוקיך" וכו', והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו, בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים, ויראה מהם חכמתו שאין לה ערך ולא קץ, מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר ומתאווה תאווה גדולה לידע השם הגדול, כמו שאמר דוד המלך "צמאה נפשי לאלקים לקל חי".

2. הספרדים אמרו סליחות בערב ראש חודש ניסן.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:סליחותאהבת ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים