שאל את הרב - כללי

מדוע שלחו אותי לעולם עם זכרון מהגלגול הקודם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לך כבוד הרב. הפעם אני מקווה שתיקח אותי ברצינות ותענה לי, אפילו אם אין לך תשובה תכתוב לי, לפחות תתיחס אליי. מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי מאוד פחדנית, ומשחקת עם בובות לבד (המשחקים היו אלימים שבובה מכאיבה זו לזו, ואחר כך חונקת, הורגת ) בילדותי לא הבנתי, וגם אז החלו לי חלומות מפחידים שאני בורחת ורודפים אחרי אנשים שרוצים להכאיב לי....אחר כך הייתי רואה את עצמי בנהר או אגם, וידיים חונקים אותי ומטביעים. הייתי קמה בבכי והורי תמיד צעקו עליי בטענה שאני צופה בסרטים. (זו לא היתה האמת ) עם הזמן החלומות פחתו, והתחתנתי. תחילה היה לי מאוד קשה עם חיים אלו ולא נתתי לבעלי להתקרב אליי בכלל ( תודה לאל שאלוקים נתן לי בעל מבין ולא מכריח ) עם הזמן שהתחלתי להכיר אותו. (עדיין יש לי פחדים רבים. במיוחד מהמים ולהתקרב לאנשים) היו תודה לאל יש לנו ילדים, ממש מלאכים. לפני כחצי שנה לפני מותו של אבי הוא בא אליי ואמר לי שהוא רוצה לספר לי משהו. הוא סיפר כשהוא היה כבן עשרים ומשהו, בת דודתו התחתנה, ושבוע לאחר הנישואין היא ובעלה היו במעבורת ( הסיפור אירע בהודו ) המעבורת טבעה וכל הנוסעים טבעו. מצאו את כל הגוו מלבד של בת דודותם, והיו גדם עליה הרבה תכשיטים מזהב. לאחר כמה ימים המשטרה ביקשה מהם לבוא לזהות את הגופה, אבי ובן דודו הלכו למשטרה, ואכן זו היתה גופתה, אלא שהשוטר אמר להם שהיא עברה התעללות מינית ואחר כך חנקו ואתה והטבעו אותה. בדיוק כמו בחלומות שלי והפחדים שלי. אני הייתי רוצה לדעת, למה בשמים שכחו אותי ושלחו אותי כך לעולם מבלי שאשכח את עברי המר האם לא חשבו לרגע שאני אסבול, אכן סבלתי הרבה, ועדיין סובלת, רק בעזרת ה` אני ממשיכה הלאה. אני אשמח לקבל תשובה מימך. תודה.

תשובה

הפניתי את השאלה לרב זמיר כהן, שניאות לבקשתי לענות עליה. הנה: בס"ד לשואלת הנכבדה , שלום וברכה זו הפעם הראשונה שקיבלתי את פנייתך אי אפשר לקבוע בודאות שנשמתה של בת הדודה של אביך התגלגלה בך. אבל יתכן מאד לפי הנתונים שכתבת שזה אכן כך ואת נושאת עמך זכרונות מגלגולים קודמים. וכבר כתב מהרח"ו שאדם שנחרד מצלצולי סכינים ומתכות נפגע מהם בגלגול הקודם וזה הגורם לו את החרדות הללו. אבל צריך לדעת שמי שזוכר סבל מגלגולים קודמים זה בהשגחה פרטית לטובתו.

ואפשר כמובן לתת סיבות רבות מדוע זה לטובתו אע"פ שהוא סובל, וכפי שידוע שכל דעביד רחמנא לטב עביד, ורק שכל האדם קטן מכדי לדעת ולראות את כל התמונה המלאה עד שמגיע לעולם האמת ומבין הכל. לכן תחזקי את עצמך בבטחון בה` יתברך ובידיעה שאין עוד מלבדו ולכן אינך צריכה לחשוש או לפחד משום כח בעולם. ומי יודע אם לא זה עיקר הנסיון והתיקון שלך בעולם ע"י שדוקא בגלל הקושי תגיעי לשלמות הראויה לך בזה. והנני מסיים בברכה לבריאות איתנה ושלווה תמידית מתוך רוב נחת מכל יוצאי חלצייך.

בברכה, זמיר כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גלגולגלגולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה