מחלת הסרטן והיסורים על פי היהדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני אחות מוסמכת במקצועי, עובדת במחלקה פנימית ורואה מדי יום מקרים קשים של אנשים שחולים במחלת הסרטן. פעמים רבות אני מלווה את המטופל ברגעי הגסיסה שלו עד מוות שמלווה בעינויים שאין לי מילים לתארם. השאלה שלי מה ההסבר לפי יהדות של עינויים אלה (שעובר גם המטופל וכמובן גם משפחתו כגון: ילדים, אחים בעל\אישה ואף הורים ששוכלים את ילדיהם)

תשובה

שלום וברכה

הנה התשובה לכך מבוארת הרבה במקורות אך בחרתי לכתוב לך סיפור אשר קראתי מהרב זילברשטיין- רב של מס` בתי חולים באיזור המרכז, אשר שמע את הסיפור דלהלן מהרופא בעצמו, אשר איני זוכר כעת את שמו. היה יהודי אחד במחלקה, של הרופא הנ"ל, אשר היה יהודי חרדי במחלה סופנית והיה מתייסר רבות, ובני המשפחה סירבו לנתקו מהמכשירים, למרות בקשת הרופאים. ויהי היום ואין אחד מבני המשפחה בבית החולים קם הרןפא ושה מעשה וניתק את החולה מהחמצן, וימו החולה, והקץ בא ליסוריו.

הרופא חש כאילו ועשה מעשה נאצל, ואין אף אחד יודע על כך. באותו לילה בא איליו הנפטר בחלום, והודיעו שהוא בא לקחתו למעלה איתו ביחד, ויחרד הרופא וישאל מדוע ומה רע עשיתי, ויענה לו המת הנה היתי יומיים לפני מותי, ואילן הייתי סובל עוד יומים למטה בעולם התחתון, הייתי עולה נקי וזך לשמים, והייתי נכנס לגו עדן, ואתה היא שגרמת לי שלא אהיה מושלם, ואני קורא לך למעלה שתרצה את עונשי במקומי, ואני אלך למקומי בגו עדן, ויבך הרופא מאוד, ויתחנן אל האיש שיפה ממנו, ואמר לו המת שאם הוא יפרסם את סיפור וכתוצאה מכך יתמעטו רציחות החסד יכופר עוונו ובזכות זה יוותרו גם למת על העונש שנותר לו, ויה"ר שנזכה כולנו לחיים ארוכים בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה