מה הבעיה במניעת הריון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רב יקר, כך ענית לשאלה על אם מותר לקיים יחסי אישות עם האשה (ובעלה כמובן) רק לשם התייחדות ולא לשם הבאת ילדים לעולם "ולשאלה השניה, כן, מצוה וגם חובה על הבעל לקיים יחסים עם אשתו ללא קשר למצוות פרו ורבו, וזוהי מצוות עשה בתורה, וכל המונע עצמו מקיום יחסים בשיעורים הרגילים [פעמיים בשבוע] מבטל מצוה. עם כל זה אין להתיר אמצעי מניעה בזמן קיום היחסים ללא היתר מפורש מרב." אז אני מרגישה סתירה, ולא מצליחה להבין אם הרב לא יאשר (יש לו סיבה לעשות זאת)אז איך בני זוג יקיימו את המצווה הראשונה בלי לקיים את השניה במידה והם לא רוצים עוד ילד כרגע... מה הסיכויים שהרב יאשר ואם זו מצווה אז למה בעצם דרוש אישורו לעשות זאת...מה לא ייחשב שפיכת זרע לבטלה.. תודה.

תשובה

שלום

הדברים פשוטים מאוד, הבעל מצווה מן התורה לקיים יחסי אישות עם אשתו, זאת ללא קשר עם היא יכולה להתעבר מהיחסים האלה. מאידך, על הזוג להתנהג לפי הטבע, ולהניח לאשה להתעבר כתוצאה מהיחסים אם היא מוכנה לכך. אם האשה לא מוכנה להתעברות, גופנית או נפשית, הרב יאשר את נטילת הגלולות, אולם צריך הכרעה של רב מכיון שהאדם משוחד לעצמו, ולעתים הוא נדבק לאיזה שיקול שאינו נכון להקל על עצמו.

אם אין מניעה גופנית או נפשית להביא עוד ילד לעולם, על הזוג לעמוד מן הצד ולא להתערב באפשרויות וסיכויי ההתעברות על ידי מניעות כאלו ואחרים. קיום יחסים על ידי קונדום הם תמיד `הוצאת זרע לבטלה`, ההיתר של רב הוא רק לאמצעי מניעה של גלולות. וכשלוקחים גלולות אין איסור של הוצאת זרע לבטלה, מאחר והיחסים מתקיימים במקום הנכון. אולם נטילת גלולות בלא סיבה מוצדקת, [סיבה גופנית או סיבה נפשית], הוא ביטול המצוה של פרו ורבו וביטול רצון ה` להרבות בעולם עובדי ה`. ואקוה שכל הנקודות התבהרו לך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה