איך לעזור לבן דוד לחזור בתשובה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב!. אני נערה בת 18 עוד מעט ..אני חוזרת בתשובה ובחצי שנה האחרונה חל בי שינוי רציני,לטובה ב"ה מתחזקת הקרובים אלי יגידו שהשתנתי לגמרי בדעותי וכו.. אבל ברצוני עכשיו לקבל יעוץ לא בשבילי אלא לבן דוד שלי .. לפני שהתחזקי הייתי איתו בקשר תקופה היינו מתראים ומדברים הרבה וכשהחלטתי שאני עוזבת את העולם ההוא ומתקרבת אל ה` היה לי קשה כי בכל זאת לא הכל תלוי בי ואני לא יכולה לפגוע מצד שני באחרים היה לי קשה להבהיר לו שאני לא כ"כ יכולה להיות איתו בקשר .. אבל לאט לאט הוא שם לב שאני כבר לא מתקשרת ופחות מתעניינת .. וב"ה עם הזמן באמת העניין הולך ומסתדר מיצידי אבל מיצידו לא כ"כ .. בכל און הוא חושב שכן אבל שנינו יודעים שלא .. הוא היה לפני 5-6 שנים בחור ישיבה היום הוא אחרי צבא .. המשפחה שלו דתיים אבל הוא כבר לא . הוא נמצא בתקופה מאוד מבולבלת בחיים שלו אחרי צבא יצא לחיים אבל בעצם לא עושה איתם כלום .. כמה פעמים שיצא לי לדבר איתו עוד פה ושם אנחנו מדברים אז אני אומרת לו אתה רוצה ללכת לאיזה סמינר ערכים או צהר ..ואני מספרת לו חוויות משם והוא מעביר את זה "נראה לך אני .. מה רע לי ו"ןכו`.. אבל יש ימים שהוא פתאום מדבר שונה .. אבל אני אין לי דרך לשכנע אותו או לקרב אותו כי גם מצידי אסור לי (בתור בת ישראל זה לא צנוע )מצד שני אני חושבת שאם אני לא יעשה משהו מה יהיה איתו .. כי הוא נמצא בחברה לא טובה והוא בחור טוב עם ראש והוא יודע שאם הוא יתנתק מהם הוא ישתנה אבל עכשיו שהוא נכנס לחברה הזאת קשה לו לצאת משם כי הכל קורץ לו .. הייתי רוצה לקבל ייעוץ איך אני יכולה לעזור לו באיזה דרך שלא תפגע גם בי ..

תשובה

שלום וברכה

התרגשתי מאוד לקרא את דברייך, אשר זה מקרוב באת, וכבר את דואגת לאחרים, אשרייך!! אכן עלייך להיזהר מאוד שלא להכשל בחטא כדי להחזיר אחרים בתשובה, וטוב מאוד את עושה שאת שומרת עצמך מיחסים הדוקים איתו. אך יכולה את להתפלל עליו שיזכה לאור באור החיים, ולא ילך ח"ו לחפור לעצמו בורות נשברים אשר לא יכילם המים. ותנסי להשפיע עליו שילך לשיעור תורה, או תתני לו חומר בעניני יהדות.

(אשר אפשר לקבל חינם באירגונינו) ובעשותך את המקסימום אשר יכולת, יצאת ידי חובתך. ואין לך להתקרב אליו יותר מידי. ואת את נפשך הצלת. בהערכה רבה חזקי ואמצי ועלי מעלה מעלה בעבודת ה` בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה