אמונה באלוקים לאור הוכחות המדע

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב יוצא לי לאחרונה לראות הרבה את הרצאותיו בטלויזיה ואת ספריו של הרב זמיר כהן ואני ממש מתפעל מהידע שלו בנושאים רבים ביהדות וממש אני גם נהנה מאוד לראות את הרצאותיו ואת ספריו. אני לאחרונה קורא הרבה על הסתירה שבין התורה ולמדע ומסתכל על ההוכחות המדעיות ואת המציאות בעולם לאור מה שהתורה אומרת. המדע טוען שהעולם נוצר לפניי מילארדיי שנים ( דבר שסותר לחלוטין את התורה עם אכן מדובר באמת ) הוכח שהיקום נוצר על פי מדענים כפי שמתארת היהדות אך לגביי גיל היקום וכדומה יש סתירה קשה בין התורה למדע . ולכן או שיש טעות בחישוב המדע לגבי גיל היקום כי עם אכן התורה היא אמת זה יש פה טעות או שהמדע צודק בתיאוריו. חוץ מזה יש הוכחה מדעית נוספת ששוב מוכיחה עם כמובן אין טעות בהערכת זמנם של המאובנים. יש מאובנים לפי המדע משום מה שמאורכים באלפיי שנים בודדות ויש שמוארכים במליוניי שנים דבר שסותר שוב לחלוטין את התורה.אז שוב או שיש טעות למדע או שזה אמת. בנוסף יש את קופיי האדם שגם יש שאלות הכיצד נמצאו קופיי אדם ( שמעתי כבר את הדעה של התלמוד לגביי זה) אך צריך לזכור שמצאו הרבה סוגיי קוף האדם ולא סוגים בודדים. יש גם לפעמים אסונות טבע שאין סיבה הגיונית לעשות אסונות טבע כאלה עם אכן יש צדק רחמים ואהבת אין סוף. בנוסף קראתי לאחרונה שלגבי יציאת מצריים האריכואולוגים לא מצאו אימות לגבי מכות מצריים ותיאורים של האסונות הקשים שקרו למצריים ועקבות של 40 שנות נידודים במדבר ( כמובן זה לא אומר שזה לא קרה אך עדיין לא נמצאו הוכחות לגביי הניסים שמתוארים ולאסונות שפקדו אותם ) ולכן רציתי לשאול עם יש תשובה לשאלות האלה .. תראו בסופו של דבר סיפור לטעמי האמת שבו לא בעצם הסיפור כי כל אחד יכול לכתוב סיפור האמיתות שסיפור או טקסט הוא בהוכחות במציאות לפי הסיפור ובאריכואולוגיה ואישורו ההיסטורי אני בסופו של דבר מאוד מקווה שהעולם הוא אכן רוחני ולא עולם שנוצר במקריות כפי שמתארת המדע בכלליות. אם תרצו להגיד אודה לכם עם תשלחו לי אימייל לכתובת : begoodmanhotmail.co.il תודה,וחג שמח

תשובה

שלום וברכה

לא אנסה להתווכח עם העובדות שאתה מציג כהוכחות מדעייות חותכות, אענה את התשובה בהנחה שכל מה שהמדענים גילו על `האדם הקדמון` נכון ואמין.

 המקובלים הראשונים מגלים כי העולם הזה שאנו נמצאים בו עתה אינו המסגרת הראשונה בה היו חיים על פני האדמה, לפי דבריהם העולם מתגלגל על תקן של שבע שמיטות שבכל שמיטה ישנן שבעת אלפי שנים, ובכל שבע אלף הקב"ה מחדש את עולמו על צורה חדשה כרצונו, באופן שיתאים לספירה המקבילה בשבע הספירות העליונות.

לדעת רוב המקובלים הקדמונים אנחנו [כיום שנת ה`תשסח-5768] נמצאים כעת בעולם שנברא בשמיטה החמישית המכוונת נגד ספירת ההוד, ולפי זה כבר היו ארבע תהליכים של בריאה, וכמובן שכעת אין לנו מושג כלשהי איך היה נראה הבריאה הקודמת, ומה היה בו, ומה לא היה בו, אילו תכונות היו בו ובאיזה מזג הוא התנהל.

המקובלים פירשו כי כדור הארץ שאנחנו נמצאים בו היה קיים גם בשמיטות שקדמו לנו, וזהו פירוש הכתוב, `והארץ לעולם עומדת`, וזה גם הטעם למה שבפרשת בראשית לא מוזכר כלל שהקב"ה ברא את כדור הארץ ביום הראשון לבריאה, ופירוש הכתוב לפי זה הוא כך:

בראשית - מלפני התחלת כל השמיטות - ברא אלוקים אז את השמים ואת הארץ והם נשארו על כל השמיטות, [ויש רמז בתורה על כך שבספר תורה כשר מציין הסופר ארבעה תגים קטנים על הב` הראשונה שבתורה, לרמז לנו שהדבר הזה עליו מדובר בכתוב הזה `בראשית` היה כבר לפני ארבע שמיטות שעברו לפנינו.

 ועתה ימשיך הכתוב לתאר בדיוק מה היה בהתחלת השמיטה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, `והארץ היתה תוהו ובוהו` היינו שמאחרי שהעביר הקב"ה את העולם שקדם לנו בשלהי השמיטה הרביעית היתה הארץ במצב של תוהו ובוהו, ומשעלה ברצונו של הקב"ה לחדש את עולמו בשמיטה החמישית אזי:

ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור וכו`, ומכאן מתחיל לתאר באורך כל תיאור הבריאה הנוכחית שארכה ששה ימים.

 ומשכך ברור שאין לנו כל מושג מה היה מצב הזמן בשמיטות שקדמו לנו, ועל איזה קצב זה עבד אז, ואיך היו התנועות באותו הזמן, כך שכשנמצא איזה בריאות משונות בבטן כדור הארץ יתכן מאוד שאלו הן שיריים מהשמיטות שקדמו לנו, כי הרי סוף סוף הכדור הארץ היא ששימש גם בשמיטה הקודמת.

 [יש לציין כי לדעת כמה מקובלים אנחנו כעת רק בשמיטה השניה המכוונת נגד ספירת `גבורה`].

מה שכתבתי עד כאן שאבתי ממאמר `אור החיים` שחיבר הגאון רבי ישראל ליפשיץ זצ"ל בעל תפארת ישראל לפני כמאה וחמישים שנה.

אם תרצה ללמוד את המאמר הענקי שלו המבאר הרבה סודות בעניין הזה, תוכל למצוא את המאמר נדפס במשניות `יכין ובועז`, בסוף מסכת סנהדרין.

לגבי אסונות הטבע, אני לא הייתי מעיז לקבל על עצמי את תפקידו של "מבקר המדינה", מבלי שיתנו לי זכות לחקור ולבדוק בתיקים הנוגעים לדבר. תרשה לי להסתייג מרוח דבריך, רוב האוכלוסיה בעולם, אינו סובל ומושפל, אדרבה רוב האוכלוסיה נהנה מכל רגע שהוא נמצא בעולם הזה. הסבל והרוע בעולם הוא מיעוט שבמיעוט,

רבינו בחיי זצ"ל מבאר בספריו כי לכן נקרא מדת הדין בלשון יחיד מול מדת הרחמים שנקרא בלשון רבים מאחר וכנגד כל רע בעולם תמצא טוב כפול שניים.

הרבה מן הרוע בעולם גרמו הסובלים לעצמם על ידי בחירתם הרעה, כמו צד הפוגע בתאונות הדרכים. ואילו הרוע הנמצא בעולם במחלות ונפגעים, הייתי בודק מקודם אם התנהגותו בעבר מצדיק את מה שקרה לו, כי אז זה ממש לא רע, זה טוב גמור, מאחר וכל צער וטיפת סבל והשפלה בעולם הזה, מוריד ממידת הדין כשנצטרך לתת תשובות על השאלות שישאלו מאיתנו כשנגיע ל`שם`.

אלו שחזרו משם בכל מיני אופנים, אומרים שאין לנו מושג כלל עד כמה כל טיפת סבל בעולם עובד זה מוריד מהחשבון הכללי שם שנים שנים של יסורים בכף הקלע וכו`, מאחר וצער בעולם הזה מכבס את הנשמה באופן מהיר יותר מהיסורים שם כשהכל ברור ונהיר. עד כדי שהמקובלים מציעים בספריהם שאדם ישמח ולעתים אף לא ימנע מללכת למקום שבו יתבזה, מאחר והבזיונות האלו מעמידים את הנשמה נקיה וטהורה מתמיד. האדם אינו הגוף, זה רק החליפה של האדם, ולכן לטובת האדם מוטב להעניש את החליפה מאשר את האדם, וזהו חסד עצום מהבורא שנוכל לשלם את המחיר בחליפה ולא באדם.

וכעת נתבונן בזה במט רחב יותר, כשנתבונן באותם אלפי ילדים סובלים ומוזנחים, אחוז קטן מאד מהם נמצא במצבו שלא באשמת רוע האנשות עצמה, אם זה האם שנהגה בפריצות מינית כתוצאה מכל תרבות המערב והזניחה אותו, אם זה כתוצאה מסמים שמכר איש רע בעידוד כל סרטי המערב שמהללים את סוחרי הסמים (כאשר תמיד גיבור הסרט זה הפשע האחרון שבו יגזור את הקופון ויחזור כמובן למוטב ולילדיו החמודים) ועוד ועוד כיד הדמיון והמציאות הכואבת.

 כל הרוע והרעב הקיים בעולם ברובו נובע מאטימות בני האדם עצמם ואכזריותם כאשר כל אחד דואג לכרסו לנחיות עצמו ואיש לאחיו זאב.

אל לנו למהר להאשים את אלוקים שרק נתן בידינו את הבחירה כיצד לנהוג מוטב שנבדוק בעצמינו כיצד אנו נוהגים בכלים שניתנו לנו.

דבר נוסף חשוב שעלינו לזכור: רוב העולם מקבל את חיותו ככלי לשמש את עבודת השם ועובדי השם, כאשר אומה מאבדת את זכות הקיום לשימוש לכלי זה דינה להאבד כיון שאינה משרתת את המטרה לשמה נבראה, גורמת לעומס אכלוסין בעולם ועוד. כמובן שאנו כבני אדם אסור לנו להתייחס ולשפוט אף פעם את הזולת דרך משקפיים כאלה וחובה להתייחס לכל אדם ברחמנות , אבל בגדול בהתנהלות ההשגחה האלוקית זו הדרך שבה מתנהלת. ולכן לעיתים רעש אדמה מחריב ישובים שלמים , רעב ממית מליוני אנשים, או מגפה מכלה חצי אירופה, הכל בדקדוק למטרות שלשמם נברא ונוצר העולם.

כשתזכה ללמוד תורה, ותעבור על דברי חז"ל בעניין הזה, הכל יראה לך אחרת.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה