האם לכהן מותר לשאת רק בתולה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב . יש לי כמה שאלות האם מותר לקיים יחסים מין כשאישה בהריון? האם מותר לכהן להיתחתן אם מישהי שהיא לא בתולה שהיא לא התחתנה? ואיך שזוג נשוי רוצה לקים יחסי מין בפעם הראשונה ובפעמים האחרות לא כדי להביא ילדים ואיפה הוא מטיל את זרעו בגלל שאסור להשתמש באמצעי מניעה ? אנה תענה אל שאלתי תודה...

תשובה

שלום

א. מותר לאיש לקיים יחסי אישות עם אשתו הנשואה לו כשהיא בהריון, אף על פי שלכאו` הזרע יוצא למטרה שאינה הריון, מכל מקום כיון שהוא מקיים את היחסים כדרך כל הארץ, אין בכך משום השחתת זרע לבטלה. אדרבא בחודשים המאוחרים בהריון, קבעו חז"ל, כי ייחסי האישות שבין בני הזוג טוב לאישה ולעובר.

ב. מותר לכהן לישא אשה שאיננה בתולה, גם כשאבדה את בתוליה על ידי קיום יחסים בעבירה לפני הנישואין, כל עוד שלא היתה נשואה למי שהוא ונתגרשה. אולם הכהן צריך לברר אם לא היתה הבחורה בייחסים עם גבר הפסול לבוא בקהל ישראל, כמו, גוי, ממזר וכדומה.

ג. מותר לאיש לקיים יחסי אישות עם אשתו הנשואה לו כשהיא איננה נידה, אף על פי שלפי חשבון הביוץ, ברור הדבר שלא תיכנס להריון מקיום יחסים אלו. אולם, חייב להקפיד שתהיה פליטת הזרע במקום הביאה הרגילה, ולא מחוצה לה, הפולט בחוץ נלכד באיסור החמור של הוצאת זרע לבטלה, [השתמשות בקונדום, אף היא הוצאת זרע לבטלה].

ד. אין היתר לעשות פעולות שהאשה לא תיכנס להריון כתוצאה מקיום היחסים, אם לא כשלדעת הרופא סכנה על האשה להתעבר, ואז צריך להציע הדבר לפני רב, ולפי הפרטים שיוצגו לעיניו, הוא יאשר להשתתמש בכדורים למנית הריון, אבל אין לקחת כדורים ללא הוראה מפורשת מרב הבקי בענינים אלה.

 בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה