הלכות ומנהגים

איך איסור שנעשה ע"י אחרים מותר בהנאה

  • כ"ז ניסן התשע"ט
אא

שאלה

ישנם דברים שאלוקים לא מרשה כמו כלאיים ותרומת איברים.אבל להנות מפרי כלאיים שכבר נעשה או לקבל איברים בכל מיני מצבים-אין בזה איסור כלל.מה לענות למי שאומר אם אסור לך לתרום לדוג' אז גם אל תקבל?

תשובה

שלום וברכה,

נתחיל בכך שהחרדים מוסרים נפשם על התורה, ומוכנים למות למען קיומה. אם ההלכה היתה מתירה תרומת איברים, אין ספק שהחרדים היו התורמים הראשונים, כי אין ציבור בישראל שעוסק בחסד יותר מהציבור החרדי.

המגזר החרדי מפעיל את ארגוני החסד וההצלה הגדולים ביותר בישראל - אשר מסייעים למיליוני חילונים ודתיים ללא הפלייה, ואין כמעט חילוני בימינו שאינו נעזר בארגונים כמו עזר מציון לפחות פעם בחייו. ארגונים כמו יד שרה וחסדי נעמי אשר חוסכים למדינה מיליוני שקלים בשנה, ותורמים מזון לאלמנות ויתומים ונזקקים מכל המגזרים וכל הערים בישראל.

המגזר החרדי גם מפעיל את ארגוני התשובה הגדולים ביותר בעולם, ופועל יותר מכל מגזר אחר להשבת יהודים לאביהם שבשמים, ובכך מראה על דאגה ואהבה לכל עם ישראל. ארגון הידברות מופעל בידי רבנים חרדים ובכל מעשיו מבקש להוסיף שלום ואהבה בישראל!

תרומת איברים גובל בסכנת פיקוח נפש, ולכן פוסקי ההלכה אוסרים זאת. אך מדובר בסוגיה מורכבת, ראה כאן בהרחבה ש"ות תרומת איברים:

https://www.hidabroot.org/article/1544

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כלאייםהנאה מאיסור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה