האם נמצאו דינזאורים שלמים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב א. טענה "מעולם לא נמצא דינוזאור שלם" ? תגובה - באנטרטיקה מצאו ממותות ודינוזאורים שלמים ב. טענה "בורא עולמות ומחריבם" - בעולמות קודמים היו דינוזאורים ועוד חיות תגובה - לפי מה שלמדתי "בורא עולמות ומחריבם" זה עולמות רוחניים בלבד ,מעבר לכך שמוזר למה ה` צריך לברוא עולם אחרי עולם על אותו השלד הקיים ? וכן בבראשית מתואר במפורש בריאת העולם פעם אחת ג. טענה "הנפילים" - הינם החיות הגדולות תגובה - לפי מיקום הפסוק בפרק ושאר הפסוקים לידו ,נראה שמדובר בבני אדם ענקיים ולא חיות האם יש עוד מקום בתנך שהמילה "נפילים" נזכרת בו והכוונה היא לחיות ? אשמח לקבל תשובות עם מראי מקום ערב טוב ליאור

תשובה

שלום

א. נא לציין סימוכין/ קישורים לאגדת אנטרטיקה שציינת. ב. רוב המקובלים הראשונים, הביאו את עניין השמיטות כדבר נכון ויסודי.

ביאור עניין השמיטות מבוסס על יסוד שהקב"ה ברא את עולמו על בסיס של שבע פעמים שבע אלפים, שבכל שבע אלף הקב"ה מחדש את עולמו על צורה חדשה כרצונו, באופן שיתאים לספירה המקבילה בשבע הספירות.

לדעת רוב המקובלים הקדמונים אנחנו נמצאים כעת בעולם שנברא בשמיטה החמישית המכוונת נגד ספירת ההוד, ולפי זה כבר היה ארבע תהליכים של בריאה וכמובן שאנחנו אין לנו מושג כלל וכלל איך היה נראה הבריאה הקודמת, ומה היה בו, ומה לא היה בו, אילו תכונות היו בו ובאיזה מזג הוא התנהל.

המקובלים פירשו כי כדור הארץ שאנחנו נמצאים בו היה קיים גם בשמיטות שקדמו לנו, וזהו פירוש הכתוב, `והארץ לעולם עומדת`, וזה גם הטעם למה שבפרשת בראשית לא מוזכר כלל שהקב"ה ברא את כדור הארץ ביום הראשון לבריאה, ופירוש הכתוב לפי זה הוא כך: בראשית - מלפני התחלת כל השמיטות - ברא אלוקים אז את השמים ואת הארץ והם נשארו על כל השמיטות, [ויש רמז בתורה על כך שבספר תורה כשר מציין הסופר ארבעה תגים קטנים על הב` הראשונה שבתורה, לרמז לנו שהדבר הזה עליו מדובר בכתוב הזה `בראשית` היה כבר לפני ארבע שמיטות שעברו לפנינו.

ועתה ימשיך הכתוב לתאר בדיוק מה היה בהתחלת השמיטה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, `והארץ היתה תוהו ובוהו` היינו שמאחרי שהעביר הקב"ה את העולם שקדם לנו בשלהי השמיטה הרביעית היתה הארץ במצב של תוהו ובוהו, ומשעלה ברצונו של הקב"ה לחדש את עולמו בשמיטה החמישית אזי: ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור וכו`, ומכאן מתחיל לתאר באורך כל תיאור הבריאה הנוכחית שארכה ששה ימים.

ומשכך ברור שאין לנו כל מושג מה היה מצב הזמן בשמיטות שקדמו לנו, ועל איזה קצב זה עבד אז, ואיך היו התנועות באותו הזמן, כך שכשנמצא איזה בריאות משונות בבטן כדור הארץ יתכן מאוד שאלו הן שיריים מהשמיטות שקדמו לנו, כי הרי סוף סוף הכדור הארץ היא ששימש גם בשמיטה הקודמת.

[יש לציין כי לדעת כמה מקובלים אנחנו כעת רק בשמיטה השניה המכוונת נגד ספירת `גבורה`]. מה שכתבתי עד כאן שאבתי ממאמר `אור החיים` שחיבר הגאון רבי ישראל ליפשיץ זצ"ל בעל תפארת ישראל לפני כמאה וחמישים שנה.

ויצויין עוד, כי עובדת חידוש העולם אחרי השמיטה הנוכחית, היינו, אחרי שיעברו ששת אלפי שנות הבריאה שלנו, ואלף אחד שבו יהיה העולם במצב של שביתה, מפורש בתלמוד מסכת סנהדרין (צב ב) שעתיד הקב"ה לחדש את העולם אחרי כך, ונשמות הצדיקים בשמיטה הנוכחית יעברו גם לשמיטה הבאה, [ולפי הנ"ל יהיו עוד שני שמיטות אחרינו].

אם תרצה ללמוד את המאמר הענקי שלו המבאר הרבה סודות בעניין הזה, תוכל למצוא את המאמר נדפס במשניות `יכין ובועז`, בסוף מסכת סנהדרין.

לטענתך בדבר המוזריות שבדבר חידוש העולמות, לא אוכל להזדקק כלל, כל זמן שאין לנו מושג כל שהיא מה היה שם באותם עולמות קדומים.

ג. לא שמעתי את ההרצאה, אולם דומה לי שהרב אומר כי כמו שהיו נפילים בזמן הקדום שהיו ענקים בבני אדם, ולא נשאר מהם זכר כיום, כך גם היו באותו הזמן לפני המבול מיני חיות באותו גודל יחסי לבני אדם, שמעצמותיהם החזקות נשארו הדיאונוזרים במעמקי האדמה אחרי שנשאבו לתוכו בשקיעת הלבה הרותחת אל תוך כדור הארץ.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה