הלכות ומנהגים

קמתי משינה ונטלתי ידיים וחזרתי לישון, האם אני צריכה ליטול בשנית?

  • כ"ב אדר ב' התשע"ט 
אא

שאלה

אם קמתי מוקדם ועשיתי נטילת ידיים של הטומאה. ואחרי כמה דקות חזרתי לישון.. האם כשאני מתעוררת צריך עוד פעם לעשות נטילת ידיים?

שואלת לפי מנהגי האשכנזים

תודה

תשובה

שלום רב,

רק אם ישנת חצי שעה ומעלה יש צורך ליטול ידיים בשנית.

מקורות: יעויין משנה ברורה (סימן ד ס"ק לד) שבשינה של פחות משיתין נשמי אין רוח רעה שורה ואפילו בלילה. ובביאור הלכה (שם סעיף טז ד"ה דוד) הביא שיש כמה דעות כמה זה שיתין נשמי, יש אומרים שהוא ג' שעות, ויש אומרים שהוא יותר מחצי שעה, ויש אומרים שהוא שיעור מעט יותר משלוש דקות, ועל כן בעל נפש יחמיר לפי כחו. ע"ש. ולהלכה נוקטים ששיעור שיתין נשמי הוא חצי שעה, וכמו שמבואר בקצור שלחן ערוך (סימן ב סעיף ח). וכך הוא המנהג (תשובת הגר"ח קניבסקי שליט"א בספר דעת נוטה חלק א' עמוד קלו).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםרוח רעהנטילת ידיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים