שאל את הרב - כללי

למה בני ישראל לא בכו על פטירת מרים?

  • י"ז אדר ב' התשע"ט 
אא

שאלה

שלום הרב!
בספר במדבר פרק כ' מסופר על מותה של מרים הנביאה, ומיד לאחר מכן על מי המריבה.
בסוף אותו הפרק, פרק כ', אהרון מת ועם ישראל בוכים עליו 30 יום.
בסיום ספר דברים, פרק ל'ג, משה מת ומסופר שוב על עם ישראל שהם אבלים עליו ובוכים עליו 30 יום.

איך זה הגיוני ונכון שעל אהרון ומשה בוכים ואבלים לתקופת שנה של חודש,
ואילו על מרים הנביאה שהביאה כל כך הרבה קדושה לעם ישראל, והמעמד שלה היה כל כך חזק וגדול בקרבם,
איך דווקא עליה לא בוכים ואבלים? או לפחות לא מסופר..?
מרים, שהביאה את באר המים לבני ישראל, שמפרשים שזו לא בהכרח היתה באר של מים, מציאותיים.. אלא באר של תורה, של מים חיים.

אשמח לתשובה:)
תודה!

תשובה

שלום רב,

באמת הכלי יקר (במדבר פרק כ פסוק ב) כתב, שהסיבה שאחרי פטירת מרים לא היה מים לעדה היא על צד העונש לפי שלא הספידוה כראוי, כי במשה ואהרן נאמר ויבכו אותם בני ישראל, ואצל מרים לא נאמר ויבכו אותה אלא ותמת ותקבר שם, כי במקום שמתה שם היתה קבורתה לאלתר ונשכחה כמת מלב ולא הרגישו בהעדרה כלל, על כן נחסרו להם המים כדי שידעו למפרע שהבאר היה בזכות מרים.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מרים הנביאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים